Fazer bakar läckra julnyheter

Fazer har förnyat utseendet på sina julprodukter – julen är nu blå. I sortimentet ingår nu nya läckra bakverk och några internationella smaker, som den nya pajen med körsbärshjärta.

Säljs 26.10 - 23.12 2016

Bärpajen Fazer Kirsikkasydän 320 g

Mandel-körsbärspaj med kryddkakbotten. Mandelspånen på ytan ger knaprig konsistens och läckert utseende.

Rikligt med sylt gör pajen saftig och håller den god länge.

Tårtan Fazer Kuurankukka 485 g

Tårtrulle med en härlig kombination traditionella julsmaker: glögg, mandel och choklad samt fräscha lingon.

Den bekanta förpackningen är lätt att använda och tårtan är utmärkt att servera gäster.

Plommonlängden Fazer Luumu-unelma 280 g

Den bekanta plommonlängden har fått nytt utseende. Äkta smör ger den läckra smaken.

Mörkt festbröd Fazer Tumma Juhlaleipä 420 g

Ett festbröd med mycket arom. Det rätt söta brödet passar perfekt med starka smaker, till exempel på julens fiskbord.

Vid gräddningspunkterna 10.10 -31.12 2016

Fazer Julstjärna 80 x 64 g (och Stjärntårta 20 x 51 g i lösvikt)

Traditionell juldelikatess, bakad med äkta smör.

Fazer Pepparkaksbulle 60 x 87 g

Lockande smak och doft av pepparkaka.

Fazer Jullimpa 9 x 390 g (tidigare Pukinmuorin joululeipä)

Receptet har förnyats, då mjölken förnyas: allergenen (mjölk) försvinner.

Ytterligare information

Frysta produkter: Senior Brand and Portfolio Manager Thomas Sainio, Fazer Bageri Finland,
tel. 040 679 1099
Söta produkter: Senior Brand Manager Sini Lilja, Fazer Bageri Finland, tel. 040 827 9167
Fazer–produkter: Senior Brand Manager Laura Siltanen, Fazer Bageri Finland, tel.  040 777 2817
kommunikationsdirektör Leena Majamäki, Fazer-koncernen, tel. 040 585 1585
fornamn.efternamn@fazer.com

Bilder lämpliga för tryck
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Bread Novelties, Christmas 2016”
kommunikationskoordinator Minnamari Mattila, tel. 046 851 3552

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. I år firar Fazer 125-årsjubileum och att det är 150 år sedan företagets grundare Karl Fazer föddes. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Yrityksestä

Fazer-koncernen Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.