Fazer Culinary Teams fantastiska prestation belönades med guldnivå – möjlighet till VM-guld

Efter en fantastisk prestation i Luxemburg i går belönades Fazer Culinary Team Finland med guldnivå i Culinary World Cup. De lag som har tävlat under dagarna (24–28/11) får sin slutliga bedömning på torsdag, och bland dem som nått guldnivå utses den slutliga vinnaren. Finland har med andra ord chans att ta hem guldet.

I går, måndag, jobbade laget med självsäkerhet, glädje och lugn. Den fina lagandan syntes i alla moment. Laget har haft siktet inställt på den dagen i närmare två år. Tack vare omsorgsfulla förberedelser kunde laget ge allt under tävlingsdagen.

De fantastiska smakerna gjorde intryck på juryn. I prestationen bedömdes även bland annat hygien, teknik och presentation. Det finska lagets tävlingslunch var slutsåld.

På torsdag eftermiddag avgörs om Fazer Culinary Team, OS-guldmedaljör 2016, tar hem även VM-titeln i lunchklassen.

Yrityksestä

Fazer-koncernen Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Enligt sin vision För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2020 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 8 500. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.