Fazer Culinary Teams fantastiska prestation belönades med guldnivå – möjlighet till VM-guld

Efter en fantastisk prestation i Luxemburg i går belönades Fazer Culinary Team Finland med guldnivå i Culinary World Cup. De lag som har tävlat under dagarna (24–28/11) får sin slutliga bedömning på torsdag, och bland dem som nått guldnivå utses den slutliga vinnaren. Finland har med andra ord chans att ta hem guldet.

I går, måndag, jobbade laget med självsäkerhet, glädje och lugn. Den fina lagandan syntes i alla moment. Laget har haft siktet inställt på den dagen i närmare två år. Tack vare omsorgsfulla förberedelser kunde laget ge allt under tävlingsdagen.

De fantastiska smakerna gjorde intryck på juryn. I prestationen bedömdes även bland annat hygien, teknik och presentation. Det finska lagets tävlingslunch var slutsåld.

På torsdag eftermiddag avgörs om Fazer Culinary Team, OS-guldmedaljör 2016, tar hem även VM-titeln i lunchklassen.

Yrityksestä

Fazer-koncernen 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.