Fazer deltar i den samhälleliga debatten på SuomiAreena

Fazer är också i år aktivt med i diskussionerna på SuomiAreenan under hela veckan. Hållbara matval och framtidens innovationer är Fazers centrala teman. I Fazers egen paneldiskussion onsdagen 12.7 diskuteras det framtida välmåendet på arbetet ur många olika infallsvinklar.

Du träffar Fazer-medarbetare bland annat vid följande tillfällen:

må 10.7 kl. 8.30 Fazer Café, Eetunaukio
Bra mat, bättre värld? Klimatvänliga, enkla och läckra val I Sitras diskussionstillfälle (Hyvä ruoka, parempi maailma? Ilmastoystävän helpot ja herkulliset valinnat | Sitran keskustelutilaisuus)
Fazer Culinary Teams kapten Mika Pesonen, Fazer Food Services, deltar i diskussionen

må 10.7 kl. 10.45 Aikalava
Världens mest uppfinningsrika matland (Maailman kekseliäin ruokamaa) | Publicering av S-gruppens matmanifest
Kommenterande inlägg, koncernchef Christoph Vitzthum, Fazer-koncernen

ti 11.7 kl. 10.00 Fazer Café, Eetunaukio
CMI:s brunch
Öppningstal, koncernchef Christoph Vitzthum, Fazer-koncernen

ti 11.7 kl. 11.45 scenen på Eetunaukio
Finlands framtid eller vad har vi för nytta av vetenskapen? (Suomi nousuun eli mitä hyötyä tieteestä on?) | Helsingfors universitets paneldiskussion
Koncernchef Christoph Vitzthum, Fazer-koncernen, deltar i diskussionen

ti 11.7 kl. 13.00 Fazer Café, Eetunaukio
Stöd den unga in i arbetslivet (Tue nuori työelämään) | SOS-Barnbyars paneldiskussion
Moderator kommunikations- och varumärkesdirektör Ulrika Romantschuk, Fazer-koncernen

ons 12.7 kl 10.30 Fazer Café, Eetunaukio
Välmående i arbetet 2.0: din hjärna förtjänar lika mycket uppmärksamhet som din kropp (Työhyvinvointi 2.0: aivosi ansaitsevat yhtä paljon huomiota kuin kehosi) | Fazers paneldiskussion
Öppningstal, koncernchef Christoph Vitzthum, Fazer-koncernen
Forskningsdirektör, dr Jussi Loponen, Fazer-koncernen, deltar i diskussionen

Det är dags att förnya vår uppfattning om välmående på arbetet. Våra arbetsdagar är inte längre bundna till tid och plats och våra arbetsuppgifter förändras kontinuerligt. Kraven i arbetslivet handlar i dag mera om hjärnans kapacitet än om fysisk förmåga. Hur kan vi främja hjärnans och hela kroppens välmående i framtiden? Hur kan vi mäta det? Vilka förändringar krävs av arbetsgivaren? Vad är välmående på arbetet 2.0?

to 13.7 kl. 9.00 Aika-lava
Det stora finska matkriget – hur gick vi från nödår till sopberg? (Suuri suomalainen ruokasota – miten nälkävuosista päädyttiin jätevuoriin?) | Stora Ensos morgondebatt
Verkställande direktör Rolf Ladau, Fazer Konfektyr, deltar i debatten

to 13.7 kl. 11.00 Fazer Café, Eetunaukio
Hankens pauskaffe
Kommunikationsdirektör Liisa Eerola, Fazer Konfektyr och direktör Päivi Juolahti, ansvarig för förnyelse på Fazer-koncernen, deltar i diskussionen

fre 14.7 kl. 9.40
Torgkvarten I Chokladmeditation – hur jag slappnar av en stund mitt i brådskan I Välmående för kropp och själ, flavonolerna i mörk choklad (Torivartti | Suklaamediaatio - kuinka rentoudun hetkeksi keskellä kiirettä | Kehon ja mielen hyvinvointi, tumman suklaan flavanolit)
Konferencier verkställande direktör Rolf Ladau, Fazer Konfektyr
Sakkunnig forskningsdirektör, dr Jussi Loponen, Fazer-koncernen

* * *

Fazer Café pop-up är öppet på Eetunaukio i Björneborg under SuomiAreena 10.-16.7 2017, adress Yrjönkatu 12, 28100 Björneborg. Caféets veckoprogram finns på www.fazer.fi/cafepori

Öppettider:
må - lö 10.-15.7 klockan 8-21
sö 16.7 klockan 9-16

* * *

Kontaktpersoner från kommunikationen i Björneborg:

Fazers program på SuomiAreena: Liisa Eerola, tel 044 710 8860
Kommunikationsmaterial och publikationer på SuomiAreena: Satu Ikäheimo, tel 050 380 4996

Fazers medietelefon betjänar vardagar klockan 8–16, tfn 040 668 2998
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

#fazerporissa #futurefood #suomalaistahyvää #fazeropeninnovation #fazerbrainhow #fazercafe #suomiareena

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.