Fazer Food Services utsett till Olympiastadions restaurangservicepartner

Olympiastadion har redan i årtionden utgjort en mötesplats för både finländska och internationella besökare. Den renoverade Olympiastadion fortsätter denna tradition. Bärande teman är upplevelser, gemenskap och välmående. Fazers måltidstjänster bidrar också till ökad dragningskraft genom att möjliggöra möten mellan människor i vardagen samt vid konferenser, evenemang och besök i stadion och stadion tornet.

Olympiastadion förnyas och blir såväl ett centrum för stora internationella evenemang som ett dagligt besöksmål. Fazer Food Services har fått i uppdrag att tillhandahålla moderna restaurangtjänster på stadion. Upphandlingsprocessen inleddes våren 2018, och valet av leverantör av måltidstjänster genomfördes enligt förfarandet och bestämmelserna i lagen om offentlig upphandling och koncession. Vid valet betonades förenlighet med verksamhetskonceptet, resurser och förmåga att genomföra konceptet, kvalitetshanterings- och reaktionsförmåga, förhållande mellan pris och kvalitet, upplevelser och framtidsinnovationer.

”Det är en ära att få skapa en modern servicekultur och innovativa servicekoncept på Finlands största evenemangsarena och i dess unika miljö. Vi kommer att bygga upp ett flexibelt restaurangkoncept på Olympiastadion där de viktigaste elementen för kunderna är upplevelser, hög kvalitet, genuinitet och naturligtvis smidig service även med hjälp av digitala lösningar. Utöver på stora evenemang, kommer vi även att satsa på att restaurangtjänsterna på Olympiastadion ska bidra till att göra den till hela folkets mötesplats, för både privatpersoner och företagskunder”, säger Hannu Rahnasto, VP, Commercial på Fazer Food Services Finland.

Den förnyade restaurangen på Olympiastadion kommer att vara öppen alla dagar för besökare, idrottsutövare och stadsbor. Matgästerna i restaurangen har utsikt direkt över arenan på Olympiastadion. Restaurangen görs tillgänglig och när renoveringen är klar kommer restaurangen att servera frukost, lunch och bistroliknande rätter samt tillhandahålla läckra cafétjänster under hela öppettiderna. På veckosluten serveras en mättande brunch.

Servicekonceptet vid stora evenemang består av högklassiga och ännu mer omfattande tjänster för åskådarna på stadions nya serviceområden samt förnyade representationstjänster. I de nya seminarie- och konferenslokalerna på stadion går det att ordna en mängd olika evenemang, allt från möten för ett fåtal personer till stora kongresser. Lokalerna ligger i en unik miljö och mitt i händelsernas centrum vid stora evenemang, vilket skapar möjligheter till enastående upplevelser.

”I samarbete med Fazer Food Services kommer vi att skapa en flexibel evenemangs- och konferensmiljö på Olympiastadion och en vardagsrestaurang som är öppen året runt. Centralt vid stora evenemang är att vi använder oss av ny teknik för att säkerställa smidigheten”, säger Marju Paju, marknadsförings- och kommunikationsdirektör för Olympiastadion.

Hannu Rahnasto, VP, Commercial, Fazer Food Services Finland, tfn +358 41 530 3538
Fazers medietelefon: tfn +358 40 6682 998, vardagar kl. 8–16 eller media@fazer.com

Stadion-stiftelsen: Marju Paju, Marknadsförings- och kommunikationsdirektör
Olympiastadion/Stadion-stiftelsen, marju.paju@stadion.fi, +358 40 513 8452