Fazer Geisha deltar i Rosa bandet -kampanjen

Cancerstiftelsens välkända Rosa bandet -kampanj främjar även i år bröstcancerforskningen och den avgiftsfria rådgivningstjänsten för insjuknade. Geisha deltar i det viktiga arbetet.

Cancerstiftelsens mest välkända insamling och Finlands mest uppskattade donationsobjekt är Rosa bandet -insamlingen mot bröstcancer. Rosa bandet har blivit allt populärare för varje år, och förra året insamlades en rekordstora summa på 2 miljoner euro.

Geisha deltar i Cancerstiftelsens Rosa bandet -insamling för att stöda cancerforskningen och rådgivningen, så att allt fler kan bli botade. Geisha förespråkar behovet av balans och harmoni, men allt mer även välvillighet mot sig själv och betydelsen av en positiv attityd, på ett sätt som tilltalar den moderna konsumenten. Fazer donerar 2,5 cent till Rosa bandet -insamlingen för varje under kampanjtiden sålda Geisha och Geisha Dark -chokladkaka.

Fazers medietelefon är öppen vardag

ar kl. 8.00–16.00, tfn +358 40 668 2998

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn +358 44 710 8860

E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, mjölkfria produkter, vegetabiliska måltider och on-the-go-mat och -drycker samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Fazers mission är Mat med mening Koncernen har verksamhet i åtta länder och exporterar till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, engagerade och kunniga medarbetare samt företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Vi skapar smakupplevelser

Yrityksestä

Fazer-koncernen Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Enligt sin vision För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2020 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 8 500. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.