Fazer har stått för julens smakupplevelser ända sedan år 1891

Fazer har varit en del av den finländska vardagen och festen redan i 125 år. Vårt jubileumsår kulminerar vid julen, då vi vill inspirera finländarna att njuta mer än någonsin.

Lyft fram de bekanta, älskade smakerna och prova på lockande nyheter. Göm glädjande överraskningar i paket och lägg till ett litet, personligt meddelande till mottagaren. Fazers jul inbjuder till gemensamma njutningar och ger dig oräkneliga möjligheter att visa att du bryr dig om någon.

fazer.fi/125

Karl Fazer julkalender 175 g

Den sagolika vinterbilden på Karl Fazer-julkalendern kommer från julgatan på Glogatan i Helsingfors år 1937.

Innehållet i julkalendern är mer mångsidigt än tidigare, med 6 olika smaker.

Karl Fazer med julkryddor och frasiga kexsmulor, mjölkchoklad 200 g

Ny, charmerande vintersmak med frasiga kexsmulor och julkryddor. Utmärkt som lillajulsgåva, gåbortspresent eller helt enkelt att avnjutas i väntan på julen.

Fazermint Tin Box 300 g

Fazermint är julens ohotade favoritchoklad och en älskad klassiker från år 1963. Den unika smaken föds då Fazers fylliga mörka choklad och den mjuka läckra mintfyllningen kombineras.

Den vackra plåtburken fås bara under julen.

Karl Fazer Collection 145 g

En läcker, ny konfektask med Fazers bästa smaker, konfekt som har älskats i århundraden och nya favoriter. Asken innehåller 9 olika smaker, 16 konfektbitar.

Omar gräddkola med choklad 320 g

Omar firar 50-årsjubileum: den mjuka kolan har fått ett täcke av äkta choklad och smakar gott också under julen.

Lontoo rae 200 g

Lakritsvänner har uppskattat den läckert knapriga Lontoo rae ända sedan år 1957. Nu finns denna favorit också i elegant gåvoförpackning.

Marianne Mix 320 g

De två populäraste smakerna: Marianne original och Marianne toffee i samma presentförpackning. Den eleganta asken är en glädje att ge i present.

Dumle original 220 g Halloween Edition
Dumle Gingerbread 220 g

Dumle erbjuder säsongsupplevelser. Under Halloween klär sig bekanta Dumle i hemsk Halloween-dräkt. Förpackningens spöken, pumpor, fladdermöss och spindlar finns också på de enskilda godispapperen, vilket gör dem roliga att dekorera med.

Då julen kommer får Dumles kolahjärta en gnutta julsmak. I Dumle med smak av pepparkaka förenas det traditionella kolahjärtat och mjölkchokladtäcket med en aning ingefära och kanel.

Ytterligare information

Karl Fazer-chokladkakor och stycksaker: Senior Brand Manager, Rasmus Bange, Fazer Konfektyr, tfn 050 303 2849
Karl Fazer-konfekt, jul: Senior Brand Manager Helen Ojamäe, Fazer Konfektyr, tfn 040 6787 179
Marianne, Omar, Pihlaja, Parhain, Marmeladi, Eucalyptus, Lontoon, Tyrkisk Peber, Angry Birds, Moomin: Senior Brand Manager Susanna Brummer, Fazer Konfektyr, tfn 040 742 9495
Dumle: Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, Fazer Konfektyr, tel. 040 558 0526
Director, Confectionery Communications & Group Partnerships Liisa Eerola, Fazer-koncernen, tfn 044 710 8860

fornamn.efternamn@fazer.com

Bilder lämpliga för tryck
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Candy Novelties, Christmas 2016”
kommunikationskoordinator Minnamari Mattila, tel. 046 851 3552

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. I år firar Fazer 125-årsjubileum och att det är 150 år sedan företagets grundare Karl Fazer föddes. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.