Fazer Jyväshyvä förnyas hösten 2019

Fazer Jyväshyvä-förpackningarna och -produkterna förnyas under hösten. Alla Fazer Jyväshyvä-kex innehåller nu 100 % inhemsk, ansvarsfullt odlad havre. Som nyheter presenterar vi läckra Fazer Jyväshyvä Suolainen-Kinuski och bland mellanmålsstängerna en tilltalande hallonsmak.

Fazer Jyväshyvä har bakat välsmakande produkter i mer än hundra år, och även dagens klassikerkex skapas med respekt för våra långa traditioner. Förpackningarna och produkterna förnyas under hösten, men den älskade smaken bevaras. En gedigen kompetens inom bakning och inhemsk havre ger våra kex en knaprig struktur och en genuin smak från en tid när livet var lite enklare. I alla Fazer Jyväshyvä-kex används ansvarsfullt odlad inhemsk havre, som malts i vår egen kvarn i Lahtis.

Fazer Jyväshyvä Suklaapisara 350 g
Fazer Jyväshyvä Suklaapisara är barnfamiljernas favoritkex. Kexen har en precis lagom knaprig konsistens och varje tugga innehåller läckra chokladsmulor. En påse goda kex räcker till både stora och små. Nu i ny förpackning. Bakas i Finland av inhemsk spannmål.

Fazer Jyväshyvä Kaurakeksi 350 g
Guldgula Fazer Jyväshyvä Kaurakeksi är hela familjens favorithavrekex. Havrekexens karamellsmak och krispighet inbjuder till njutning. En påse goda kex är perfekt som mellanmål på utflykten eller till kaffebordet. Efter en välsmakande paus har du ny energi för dagen! Nu i ny förpackning. Bakas i Finland av inhemsk spannmål.

Fazer Jyväshyvä Suolainen-Kinuski 320 g   NYHET

Dessa kex har den perfekta kombinationen av salt och sött.

De frasiga havrekexen innehåller läckra kolabitar och saltkorn. Kexen bakas i Finland av inhemsk havre och älskas av både barn och vuxna.

Fazer Jyväshyvä mellanmålsstänger med hög fiberhalt – tre smaker

Fazer Jyväshyvä mellanmålsstång är en ny slags mellanmålsstång bakad på 100 % havre, som har hög fiberhalt. Dessa mjuka och goda stänger lämpar sig även för veganer och är bakade i Finland av ansvarsfullt odlad inhemsk havre. En Fazer Jyväshyvä mellanmålsstång är ett utmärkt val då du är på språng eller behöver ett mellanmål!

Fazer Jyväshyvä mellanmålsstång hallon 30 g     NYHET
Denna nya Fazer Jyväshyvä mellanmålsstång innehåller hallon och passar både barn och vuxna.

Fazer Jyväshyvä mellanmålsstång grönt äpple 30 g
Denna mjuka och goda mellanmålsstång med frisk äppelsmak ger dig ny energi för dagen. Perfekt när du behöver ett snabbt mellanmål!

Fazer Jyväshyvä mellanmålsstång rostade frön 30 g

Denna mellanmålsstång, där havren har kombinerats med rostade frön, har en matigare smak. Den hälsomedvetnas självklara val!

Bilder för tryck:
https://www.fazergroup.com/sv/media/ - bildbank – media_press – Fazer Jyväshyvä

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn +358 44 710 8860
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com
Fazers mediatelefon betjänar vardagar kl. 8–16, tfn +358 40 668 998, media@fazer.com

1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact