Fazer Lakritsi inleder unikt samarbete med världens populäraste färgläggningsbok

Fazer Lakritsi inleder samarbete med världens populäraste färgläggningsapplikation Recolor. Bilderna med temat From Lappeenranta with Love berättar om Fazer Lakritsi-produktfamiljens hemstad Villmanstrand. Finländska Recolor har miljontals användare runt hela världen.

Fazer Lakritsi publicerar tre bilder i Recolor, som är världens populäraste färgläggningsboksapplikation. Bakom Recolor står det finländska företaget Sumoing.

Recolor-applikationen har över 16 miljoner användare jorden runt och varje månad används den cirka 60 miljoner gånger. From Lappeenranta with Love är den första kampanjen, där ett finländskt varumärke samarbetar med Recolor.

”Samarbetet är en naturlig fortsättning på Fazers närvaro i den digitala världen. Recolor, som har några år på marknaden bakom sig, erbjuder vårt snart 126-åriga företag en möjlighet att berätta vår historia på ett nytt sätt”, berättar Fazer Konfektyrs digidirektör Reija Laaksonen.

"Det är fantastiskt att få göra en färgläggningsbildkampanj av nytt slag tillsammans med Fazer, och samtidigt skapa ett nytt sätt att använda färgläggningsbilder som reklamkanal. Kampanjens bilder blev jättefina, och jag tror att de kommer att bli mycket populära”, säger Sumoings verkställande direktör Ilkka Teppo.

De nu publicerade bilderna har skapats av illustratör Oona Himanen på temat From Lappeenranta with Love. Bilderna heter Droppe, Hamn och Smycke. Produktserien Fazer Lakritsi tillverkas i Fazers konfektyrfabrik i Villmanstrand och kommer klädd i grafiska, svartvita förpackningar.

Man kan delta i kampanjen via webbläsaren eller genom att ladda ner  Recolor-applikationen från App Store eller Google Play.

Kampanjsidan i Finland:

Kampanjsidan i Sverige:

Färgläggningskampanjen har tagits emot med entusiasm. Redan under de första dagarna har Fazer Lakritsi-bilderna färglagts hundratals gånger. Man kan beundra bilderna på Instagram, hashtag #FazerLakritsi https://www.instagram.com/explore/tags/fazerlakritsi/

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tel. 044 710 8860
Fazers mediatalefon, vardagar kl. 8.00–16.00, tel. 040 668 2998
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.