Fazer lanserar chokladvarumärket Fazer Nordi i USA

Fazer sprider den nordiska smakvärlden genom att lansera ett nytt chokladvarumärke, Fazer Nordi i USA. Fazer Nordi -varumärket kombinerar utsökt mörk choklad med innovativa nordiska smaker. Varumärket kommer till försäljning i Fairway Market-butikerna i New York i maj och under året expanderar distibutionen till andra delar av USA och även andra internationella marknader. I maj presenteras Fazer Nordi även på Sweets & Snacks Expo-mässan i Chicago.

Fazer fortsätter att utveckla sin affärsverksamhet och implementera sin strategi genom att lansera ett nytt chokladvarumärke – Fazer Nordi – i USA. Under året har Fazer Konfektyr därtill implementerat sina planer för organisk tillväxt i Sverige och Norge. Förutom den nordiska marknaden, eftersträvar Fazer Konfektyr tillväxt på nya internationella marknader med choklad i spetsen för arbetet.

Fazer Nordi -produkterna lanseras i maj i New York-området och senare under året i andra delar av landet. Fazer Nordi hämtar sin inspiration i nordiska smaker, och är utvecklad speciellt för den amerikanska marknaden för att svara på efterfrågan på mörk choklad med inriktning på välmående och premium-kvalitet.

Fazer Nordi -produkterna är:

Sea Buckthorn & Salty Caramel - 70% Dark Chocolate
Hazelnut and Campsite Coffee - 70% Dark Chocolate
Raspberry & Tangy Licorice - 70% Dark Chocolate
Smooth and Dark Original - 70% Dark Chocolate

"Vi ser en fantastisk möjlighet i att förverkliga vårt varumärkeslöfte Northern Magic. Made Real. genom att introducera på den amerikanska marknaden choklad som kombinerar premium -kvalitet med inspirerande nordiska smaker”, berättar Nathalie Ahlström, verkställande direktör för Fazer Konfektyr. “Vår grundare Karl Fazer var en modig pionjär som bjöd människor på nya idéer och inspiration från hela världen. Även i dag värdesätter vi hantverk och rena ingredienser och vågar utmana för att skapa innovationer som ger magiska smakupplevelser.”

Fazer Nordi kommer till försäljning i Fairway Market-butikerna i New York i maj och under året expanderar distributionen till andra detaljhandelskedjor i USA och på andra internationella marknader. I maj presenteras Fazer Nordi även på Sweets & Snacks Expo-mässan i Chicago.

Fazer Nordi -kanaler

Fazer.com: https://www.fazer.com/products/our-international-brand-selection/nordi/

Facebook: facebook.com/fazernordi
Instagram: @nordichocolate