Fazer lanserar nyheter i fling- och myslihyllan – hela familjen gillar de nya majskakorna Fazer for Minis Kauraiset maissikakut

Fazers nyheter i vår bjuder på älskade smaker på frukostbordet: Nya myslin, granola och flingor har smaker av persika och hallon, banan och kakao samt hemtrevlig kanelbulle. Hela familjen gillar barnens egna majskakor Fazer for Minis Kauraiset maissikakut. Nyheterna är ute i försäljning i mars 2022.

Fazer Alku Persikka & Vadelma Mysli, 375 g är en fruktigt fräsch myslinyhet tillverkad på finskt havre och innehåller torkad persika och hallon samt krispiga pumpafrön. Den fiberrika myslin får sin sötma av frukt, bär och äppelsaft och passar även veganer. Produkten är förpackad i en ekologisk kartongförpackning med en behändig hällmynning. Produkten tillverkas av finsk havre i Lahtis och är ute i försäljning i mars 2022.

Fazer Alku Banaani & Kaakao Granola, 375 g kombinerar två smaker till en läcker mysli som hela familjen gillar. Havregranolan är fiberrik nyhet som är smaksatt med kakao och söta bananbitar och sötad med honung. Produkten är förpackad i en ekologisk kartongförpackning med en behändig hällmynning. Produkten tillverkas på finsk havre i Lahtis. Produkten började säljas i januari 2022.

Fazer Alku Korvapuustimuro, 400 g ger dig smaken av klassikern kanelbulle i flingorna. Havrehjärtan smaksatta med kardemumma och kanel ger frukostbordet en läcker doft av kanelbulle. Flingorna som har en mjuk och behaglig smak är sötade med äppelsaft. Produkten passar även veganer och är märkta med Hjärtmärket. Produkten är ute i försäljning i mars 2022.

Fazer for Minis Kaurainen Maissikakku, 117 g smaksätter hela familjens mellanmålsstund. Majskakorna finns i två smaker, Caramel och Popcorn, och de passar utmärkt i matlådan, som mellanmål eller när du känner dig hungrig. Nyheterna innehåller 27 procent finsk, glutenfri havre och är en fiberkälla: båda smakerna innehåller 5,7 procent fiber. Produktutvecklingen har beaktat salthalten. De glutenfria produkterna passar också veganer. Nyheterna är ute i försäljning i april 2022.

Ytterligare information och mediekontakt

Anniina Niemistö, kommunikationsdirektör, Fazer Lifestyle Foods, tfn +358 40 6744 672, anniina.niemisto@fazer.com

Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8–16, tfn +358 40 668 2998 och e-post media@fazer.com.

Bilder för redaktionellt bruk: https://www.fazergroup.com/fi/medialle

Fotobank - Media_Press - Finland – Fazer Alku ja Fazer for Minis -uutuudet 2022

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter och vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Norden, Baltikum och ytterligare till ca 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2021 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet medarbetare till ca 8 000.