Fazer öppnar en ny restaurangvärld i Dipoli på hösten

Fazer öppnar en ny, fantastisk restaurangvärld i Dipoli, Aalto-universitets förnyade huvudbyggnad i september. De öppna restaurangerna bildar en mångsidig helhet, från cafétjänster till den enda à la carte-restaurangen på området. Alla är välkomna att njuta av den inspirerande stämningen, både Aalto-studenter och övriga.

Dipoli, som har genomgått stora förändringar, kommer från och med augusti 2017 att vara Aalto-universitets huvudbyggnad. Huset har många funktioner och erbjuder Aalto-samhället och dess intressegrupper mötesplatser, arbetsutrymmen samt evenemangs- och utställningsutrymmen. Dipoli är Aaltos skyltfönster och en port till Otnäs, öppen för alla. Restaurangerna kommer att vara en central del av dess kultur, och Fazer har aktivt varit med i planeringen av stämningsfulla och levande upplevelser för alla besökare.

”Restaurangernas servicekoncept har byggts upp så, att alla som besöker huset hittar en restaurang som passar dem”, säger kunddirektör Kristiina Ramirez från Fazer Food Services. ”Vi har också velat respektera Dipolis unika historia, och gett restaurangerna namn efter byggnaderna och arkitekterna. Utrymmena är också utmärkta för både små och stora fester.”

Mångsidigt restaurangutbud inbjuder till trivsel

Café Carré, som finns i Dipolis entré, fungerar som mötesplats och visitkort vid ingången. Cafét erbjuder bland annat ett te- och kaffeutbud av hög klass. Restaurang Reima står för mångsidiga och smidiga lunch- och middagsstunder i vardagen. Självbetjäningsbuffén, grillen och pizzadisken ser till att de hungriga besökarna snabbt får vad de önskar. Den trendiga Bistro Tenhola är utmärkt som träffpunkt för en after work med ett glas och en salt munsbit. Caféet i andra våningen lockar med frukost, snabb lunch och mellanmål.

”Vi är speciellt stolta över Otnäs enda à la carte-restaurang, restaurang Metsola, som passar för representation”, säger Ramirez. ”Restaurangens meny byts enligt säsong och inspirerar till att njuta av säsongens råvaror.” Både enskilda lunch- och middagskunder och gäster vid familjefester eller företags kundevenemang kan dagligen njuta av de skandinaviska smakerna och den moderna gastronomin. Dessutom finns menyerna Aalto Buffet eller Nordic Tapas, som passar också för högklassiga gästluncher eller businessmöten.

Förnyade Dipoli hedrar sitt ursprung

Speciella Dipoli, som blev en del av Otnäs campus då det stod klart år 1968, är ritat av arkitekterna Reima och Raili Pietilä. Dipoli var länge hem för teknologernas kulturverksamhet, och åren 1981-2015 hölls många kongresser, utbildningar och fester där.

Grundrenoveringen pågick i två år och har gjorts med respekt för de ursprungliga ritningarna. Läs mer om Dipoli och det omfattande förnyelsearbetet på finska på: http://www.aalto.fi/fi/current/news/2017-04-13-008/

Kristiina Ramirez, kunddirektör, Fazer Food Services Finland, tel. 044 711 9564
Fazers medietelefon är öppen vardagar klockan 8–16, tfn 040 668 2998
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

#fazerfooservices #dipoli

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.