Fazers kexnyheter piggar upp i kexhyllan

Fazers kexfabrik i Vanda introducerar återigen ett antal superläckra nyheter. Jaffa och Tutti Frutti har ingått ett förbund och dyker upp tillsammans i kexhyllan. Nu lanseras också veganvänliga Domino Mini-kex i tre olika smaker. Fasupala lanseras i smakerna Pätkis och Pantteri. Pätkis kommer dessutom ut i form av ett eget kex med Fazer-mjölkchokladöverdrag och en sammetslen Pätkis-minttryffelfyllning.

Jaffa Tutti Frutti frutterar smaklökarna!

Jaffa är klassiska småkakor med marmelad överdragna med fyllig mörk choklad på en luftigt mjuk kakbotten. Jaffa-kexnyheterna väcker alltid stort intresse bland alla Jaffa-fans. Nu är Jaffa Tutti Frutti den stora snackisen! Tutti Frutti, den populära fruktsmaken som är känd från godispåsar, har ingått ett förbund med Jaffa och sprider nu glädje och sol även i kexhyllan.

Jaffa Tutti Frutti 300 g
I kexen används 100 % ansvarsfullt producerad kakao.

Domino Mini-produkterna i tre olika smaker är veganvänliga

Fazer lanserade Domino-kexen redan 1952, och Domino har sedan dess varit en av finländarnas favoriter. Nu hänför nyheten Domino Mini alla kexälskare med sina tre läckra smaker. Vid sidan av den klassiska smaken vanilj möter Domino eldig Tyrkisk Peber-salmiak och får en colasmakande fyllning. Domino Mini-kexen är veganvänliga. Minikexen är härliga små munsbitar när du vill unna dig något gott. Observera de praktiska återförslutningsbara påsarna.

Domino Mini Original 99 g
Domino Mini Cola 99 g
Domino Mini Tyrkisk Peber 99 g

Pätkis och Pantteri nu i Fasupala-påse

Hela familjen gillar Fasupala – och nu hittar alla garanterat sin favorit i sortimentet eftersom alla Fazers chokladvåfflor samlas under varumärket Fasupala. Och nu finns det nya spännande smaker i påsarna! Hör du ljudet från en spinnande kisse i kexhyllan? Det är Pantteri som hoppat ner i Fasupala-påsen! Även Pätkis, finländarnas favorit alltsedan 1978, finns nu som Fasupala.

Fasupala Pantteri 215 g
Fasupala Pätkis 215 g
Fasupala Pätkis 400 g

I kexen används 100 % ansvarsfullt producerad kakao.

Det nya Pätkis-chokladkexet faller både unga och vuxna i smaken

Nu charmar Pätkis alla chokladälskare i form av ett kex med Fazer-mjölkchokladöverdrag och en sammetslen Pätkis-minttryffelfyllning. Förpackningen innehåller 9 kex – en liten förpackning för en liten njutningsstund.

Fazer Pätkis 142 g
I kexen används 100 % ansvarsfullt producerad kakao.

Fazer Kesäkassi och Domino-sommarsortiment – sommarsmaker för gemensamma stunder

Fazer Kesäkassi innehåller Finlands mest populära kex: Domino Original, Jaffa Apelsin och Jyväshyvä Kaurakeksi. Det klassiska Domino-sommarsortimentet har förnyats och inkluderar tre läckra sommarsmaker.  I blandningen ingår nu vanilj och citronyoghurt som är bekanta från tidigare samt nyheten ljus tjinuski. Den presentliknande förpackningen är en alltid lika uppskattad gåva!

Fazer Kesäkassi 500 g
Jaffa Apelsin 150 g
Domino Original 175 g
Jyväshyvä Kaurakeksi 175 g

Domino-sommarsortiment 525 g

Ny samlarburk för alla Muminfans

Både barn och vuxna gillar Mumintrollen! Denna Fazer Moomin Kex-samlarburk som är designad som present är den sjunde samlarburken som utkommer. Illustrationen på den nya burken kommer från Tove Janssons seriealbum nr 3. Produkten är veganvänlig.

Fazer Moomin Kex-samlarburk 175 g

Fazers kexnyheter finns till förhandsförsäljning på besökscentret Fazer Experience från och med den 1 mars 2019 och lanseras i butik i början av april. I Fazer Candy Store lanseras dessutom Fazer Nyhetsbox i början av mars. Den innehåller följande läckra kex: Fasupala Pantteri 215 g, Domino Mini Tyrkisk Peber och Cola 99 g, Fazer Pätkis 142 g och Jaffa Tutti Frutti 300 g.

Bilder som lämpar sig för tryck:
www.fazergroup.com/fi - medialle - kuvapankki – media_press – Keksiuutuudet 2019

Liisa Eerola, Director, Confectionery Communications, tfn +358 44 710 8860
Jonna Pelvo, Director, Biscuits Marketing, tfn +358 46 851 5911
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com
Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8–16, tfn +358 40 668 2998, media@fazer.com

1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact