Fazers läckra konfektyrnyheter i maj 2018

Fazers konfektyrnyheter inför sommaren har redan väckt stort intresse i sociala medier och finländarna ser särskilt framemot Karl Fazer Domino-chokladen, en kombination av två starka varumärken. Alla produkter tillverkas i Finland: chokladkakorna i Vanda, konfektyren i Villmanstrand och xylitolprodukterna på Finlands enda tuggummifabrik i Högfors.

Karl Fazer Domino 195 g

Äkta Fazer Blå möter äntligen Finlands mest älskade kex. Mjuk mjölkchoklad med knapriga Domino-kexsmulor.

Kismet Mini 145 g

Äkta och ursprungliga Kismet finns nu utöver som stycksak på 55 g även som ministycksak på 9,8 g i påse – enkel att dela, till kaffet, till dessert och när man vill unna sig något gott.

Remix Hits 325 g

Denna oslagbara nyhet från Remix hitfabrik är en maffig blandning av frukt-, salmiak-, lakrits- och chokladgodis. Påsen innehåller 10 helt nya smaker! Sommarens bästa godisblandning erbjuder alternativ för alla smaker.

Tutti Frutti Sport edition 180 g

Den främsta produkten under VM-fotbollsfesten! En komplett säsongsprodukt att ta med till fotbollsplanen i sommar. Läckra, fräscha smaker: jordgubbe, rabarber, citron, lime och tranbär. Veganvänlig.

Dumle Banana Seasonal edition 220 g

Den 17 år långa väntan är över, favoritsmaken återinförs i sortimentet! En säsongsprodukt som säljs under en begränsad tid och som passar utmärkt till familjens gemensamma stunder i sommar – på semestern, sommarstugan och till midsommar.

Nytt, fräscht utseende för Finlands enda inhemska tuggummi

Xylimax Pro Trio helxylitoltuggummi 130 g
Xylimax Pro Peppermint helxylitoltuggummi 80 g

Xylimax Pro Sweet Mint helxylitoltuggummi 80 g

Nu har Xylimax fått en mycket lätt igenkännlig randig design. Finlands enda inhemska tuggummi tillverkas i Högfors. Smaksatt till 100 % med xylitol.

Karl Fazer Blåbärstryffel 270 g

Ny inslagen konfekt som består av en exklusiv tryffelfyllning med äkta blåbär överdragen med läcker mjölkchoklad. Den nya smaken passar under den finländska sommaren och särskilt vid festligare tillfällen, till exempel examens-, konfirmations-, midsommar-, sommar- och släktfester samt stugbesök och kräftskivor. Den nya förpackning som öppnas ovanpå är en alltid lika uppskattad present. Nu går det att bjuda direkt ur den vackra asken.

Bilder som lämpar sig för tryck

www.fazergroup.com/pictures  – Media_Press – Candy Novelties Summer 2018

Ytterligare information

Karl Fazer-chokladkakor och -stycksaker: Rasmus Bange, Senior Brand Manager, tfn 050 303 2849
Dumle: Kirsi Nordberg, Senior Brand Manager, tfn 040 558 0526
Kismet, Suffeli, Susu, Fazerina, Pätkis, DaCapo, Jim, Fami, American, Avec: Annukka Storm, Senior Brand Manager, tfn 040 532 5771
Marianne, Omar, Pihlaja, Fazers Bästa, Marmelad, Eucalyptus, Lontoo Rae, Tyrkisk Peber, Angry Birds, Moomin: Susanna Brummer, Senior Brand Manager, tfn 040 742 9495
Re-Mix, Ässä, Pantteri, Tutti Frutti: Anne Repo, marknadsföringsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn 040 533 0352
Chokladkonfekt och säsonger: Helen Ojamäe, Senior Brand Manager, tfn 040 678 7179
Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn 044 710 8860

Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8.00–16.00, tfn 040 668 2998
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Fazer koncernen

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, vegetabiliska måltider och mjölkfria produkter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Vi har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är Mat med mening. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.