Fazers mjuka och syrliga godisnyheter inför hösten

Fazers godisnyheter för hösten innehåller trendig havre, sammetslen kola och syrliga fruktsmaker. Nyheterna kan förhandsbeställas hos Fazer Candystore och finns i butikerna från och med september.

Höstens läckraste stycksak får sin inspiration från den älskade klassikern: Karl Fazer Tofferina 40 g

Den av finländarna älskade Fazers Blå-mjölkchokladen möter en härlig klassiker, 80-talets mjuka kolastycksak Tofferina! Fyllningen i Karl Fazer Tofferina-stycksaken innehåller sammetslen mjuk kola. Kola är en populär smak och enligt pralintestet den av konsumenterna mest älskade pralinsmaken. Kolasmaken har också ofta efterfrågats i stycksaker.

Fazer Lakrits 100 % havre

I lakritsnyheten har vetemjölet ersatts med havre, som kommer från Fazers egen kvarn i Lahtis. Förutom den vanliga lakritsen finns i sortimentet två fylliga lakritssorter med smaker från den nordiska naturen: Ugnsbakat äpple och Lingon-tranbär.

Geisha Crispy Minis 120 g

Populära Geisha charmar nu i form av en lyxig minivåffla, som är en oemotståndlig kombination av frasig våffla och läcker fyllning av hasselnötnougat – en – bekant kombination av Kismet och Geisha - Geisha Crispy Minis smaknjutning fulländas av en gnutta mörk choklad på ytan.

Dessa individuellt förpackade minivåfflor är lätta att ta med sig eller ha hemma som reserv om man får oväntade gäster, att njuta själv eller dela med vänner. Perfekt till kaffet!

På konsumenternas önskemål: Fazerina, Geisha och Pätkis nu i större format 121 g

Större fyllda chokladkakor har i många år önskats av konsumenterna, och nu svarar vi på dessa önskemål genom att öka formatet på chokladkakan från 100 gram till 121 gram. Den nya chokladkakan är större och lite tunnare, och tuggmotståndet i den passar utmärkt Fazers mest populära fyllda chokladkakor.

Salta Katten kommer till Finland!

Svenskarnas favorit, salmiakpastillen Salta Katten, finns nu även i Finland! Den traditionella salta salmiaken är en klassisk smak som har tillverkats sedan 1952. Salta Katten finns i 24 grams askar.

Älskar – älskar inte – Remix Revix!

Remix är marknadens mest mångsidiga godisblandning och ett färgglatt inslag i godishyllan.

Remix-påsarna kombinerar stora smaker och erbjuder alternativ för både chokladvänner, salmiakfantaster och de som gillar syrligt godis.

Remix nya vildsinta Remix Revix innehåller både sura och fruktsmakande godisfigurer, som går att riva i mindre stycken. Man kan nu fundera på den traditionella frågan om älskar – älskar inte med hjälp av godis!
Revix innehåller smakkombinationer som bl.a. ananas-peppar, blåbärsmjölk och jordgubbe-lakrits.

Rivigt syrlig nyhet Pantteri Sour Cat

Pantteri Sour Cat erbjuder en supersyrlig version av den läckra kombinationen av salmiak och frukt. Den finns i smakerna apelsin, grape, citron, päron-menthol och lime.

Bilder:

www.fazergroup.com medialle – kuvapankki – media_press – Confectionery novelties Autumn 2019

Mer information:

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn +358 44 710 8860

Fazers e-postadresser har formen förnamn.efternamn@fazer.com

Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8–16, tfn +358 40 668 2998, media@fazer.com

1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact