Förändringar i Fazers ledning

Heli Arantola lämnar Fazer för en tjänst utanför företaget på HKScan. Heli Arantola ingår i koncernens ledningsgrupp, med ansvar både för Group Strategy and Renewal och för affärsenhet Fazer Kvarn. Heli Arantolas sista dag på Fazer blir senast den 1 maj, då en smidig övergång av hennes ansvarsområden har skett.

Christoph Vitzthum
Koncernchef

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.