Gateau accelererar sin expansion med ny butik i köpcentret Forum i Helsingfors

Hantverksbagerikedjan Gateau fortsätter att expandera i huvudstadsregionen och öppnar nu en ny butik med attraktivt läge i köpcentret Forum i centrala Helsingfors. Med den nya butiken växer antalet Gateau -butiker i Finland till 15 stycken.

Tisdagen den 10 december öppnar Gateau en ny butik på centralt läge i köpcentret Forum.

”Det finns en allt större efterfrågan på högkvalitativa bageriprodukter. Vi vill ofta lyxa till vardagen lite, men det måste vara lätt och ske snabbt. Vi ser att det finns rum på den finska marknaden för en aktör som satsar på hög kvalitet i take away-omgivning, och vi är glada över att kunna fortsätta vår expansion och erbjuda våra kunder fler Gateau-butiker i områden där de själva rör sig mycket. Med denna nya butik stärker vi vår position i Helsingfors ytterligare och ser fram emot att fortsätta att förbättra tillgängligheten och vårt utbud framöver” säger Miika Kostilainen, vd Fazer Retail Finland.

Kedjan firar öppningen av Gateau Forum i alla butiker.  Hela december är fyra härliga Julbullar med pepparkakssmak till priset av tre.

Hållbarhet betyder allt mer för dagens konsumenter

Kunderna uppskattar ett personligt bemötande och ett sortiment som uppfyller deras behov. Gateaus sortiment baserar sig på för hand bakade produkter gjorda på de bästa råvarorna, och givetvis med rätt känsla för hantverket. Hållbarhet är i allt större fokus.

”Vi har slutat med fossilbaserad plast för engångsartiklar inom take away, nu är våra lock till kaffebägarna komposterbara och vi har helt slutat med användandet av plastpåsar och sugrör av plast. Även inhemska råvaror är viktiga för oss och vi använder dem alltid då pris, kvalitet och tillgänglighet gör det möjligt,” säger Kostilainen.

Gateau Forum ligger på första våningen i köpcentret Forum, Mannerheimvägen 20, och kommer att ha öppet mån-fre 7.00-20.00, lör 9.00-19.00 samt sön 11.30-18.00.

Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937. Gateau driver brödbutiker där kunderna alltid kan lita på högsta kvalitet på produkter och bemötande. Gateau är mest kända för sina surdegsbröd som bakas i stenugnar samt kaffebröd och konditorivaror. Gateau har idag 15 butiker i Finland och 32 i Sverige. Gateaus bagerier finns i Sörnäs, Stockholm och Malmö.  Gateau är sedan 2011 en del av Fazer. https://www.gateau.fi/

#gateausuomi #artesaanileipomo

Bilder
www.fazergroup.com/fi/medialle - kuvapankki - Media_Press - Finland – Gateau Forum