• Fazer Group/

Godisnyheterna från Fazer under början av året bjuder på läckra kombinationer och hållbara val

Karl Fazer Popcorn kombinerar salt och sött, Kismet och Dumle inleder sin gemensamma historia och Remix Hevix är en nyhet som rockar fett. Alla hockeyfans får i sin tur njuta av Pantteri Hockey Mix under våren. Hållbarhetsaspekten beaktas även i dessa godissorter: vi använder enbart hållbart producerad kakao, sortimentet har kompletterats med fler veganska produkter och pastillerna sötas med Fazer-havrexylitol.

Trendiga Karl Fazer Popcorn 200 g

Du kanske inte känner till att Fazer Blå kom till genom en tjänst av en vän 1922. Det hemliga receptet var en gengåva till familjen Fazer för att de hade hjälpt en vän – och det unika receptet används i oförändrad form än i dag. Därför vill vi sprida mer vänlighet i världen bit för bit.

I januari månads produktnyhet möter finländarnas favorit*, äkta Fazer Blå skojiga karamelliserade popcorn – och slutresultatet är Karl Fazer Popcorn, en hänförande kombination av sött och salt.

*) 87 % av finländarna har använt produkter i Karl Fazer-serien under det senaste året (Fazer Brand Tracking 07/2021)

Denna nyhet drar blickarna till sig – Kismet Dumle 55 g

Detta är början på en kolasmakande kärlekssaga som finländarna har väntat på: Kismet och Dumle är en oemotståndlig smakkombination! En läckert frasig och lätt våffla fylls med den välbekanta kolafyllningen i två lager och får ett överdrag med mjölkchoklad.

Rockig nyhet: Remix Hevix 350 g

We want more!  Är din favorit ananasöronproppen, den marshmallowliknande heavyfiguren eller kanske elgitarren med syrlig fruktsmak? Fazers mest sålda blandpåse Remix kickar igång år 2022 med en stor nyhet som rockar i takt med de finländska

heavyfansens favoritlåtar. Remix Hevix är gjord för att delas och bjuder på en helkväll med skojiga hårdrockssymboler, fräscha fruktsmaker, salmiak och lakrits.

Ässä Hässäkkä 280 g gör comeback!

Den efterlängtade retropåsen från 2010 återvänder! Ässä Hässäkkä en av de mest efterfrågade produkterna i konsumentfeedbacken till Fazer, och nu återvänder godiset i en påse på 280 g som passar utmärkt att dela med hela kompisgänget! Påsen innehåller välbekanta kombinerbara figurer och kraftiga smaker av frukt, lakrits och salmiak, precis som ursprungliga Ässä Hässäkkä.

Pantteri Hockey Mix 280 g för det hockeyälskande folket

Till vår nationalsports ära kommer Pantteri ut med en Limited Edition-påse som säljs som i ett begränsat parti endast under den mest intensiva säsongen från februari till maj. Skapa rätt stämning inför hockeymatcherna med godis med hockeytema i nya Pantteri-smaker: melon, banan, svarta vinbär, jordgubb och salmiak-lakrits.

”Gul turkisk peppar” Tyrkisk Peber Pepper Liquorice 120 g

Detta har efterlysts: gul turkisk peppar i egen påse. Denna godsak är mildare än Tyrkisk Peber Original och innehåller salmiakpulver med pepparsmak. En lagom eldig kombination av sött och salt!

Ässä Mix och Missä X i påse blir veganska

Klassikerna Ässä Mix och Missä X tillgodoser den stora efterfrågan på veganska produkter: Ässä Mix- och Missä X-påsarna och -lösgodiset blir veganska.

Sötma från xylitol: sockerfria pastillnyheter Tutti Frutti Chewy candy pastilles 40 g och Tyrkisk Peber candy pastilles 40 g

Vi har svarat på konsumenternas önskemål*: Alla de goda sidorna med godis, men i sockerfri form! De ikoniska godisvarumärkena Tutti Frutti och Tyrkisk Peber finns nu även i form av sockerfria pastiller. Pastillerna är dragerade och sega inuti, vilket gör att de påminner om godis.

Produkterna är sötade med xylitol och maltitol. Pastillerna är även veganska och tillverkas i Finland, på vår fabrik i Villmanstrand. Lagom stor förpackning att ta med!

*Källa: Study of Xylitol by Nicoya n=1000, 11/2019

Läcker Nyhetsbox till salu från och med 17.11.2021

Alla nyheter från Fazer på en gång? Ja tack! Inga problem – beställ en Nyhetsbox i Fazer Store https://fi.fazer.com/.

Fazers medietelefon är öppen vardagar klockan 8–16, media@fazer.com, tfn +358 40 6682 998

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, liisa.eerola@fazer.com

Produktförfrågningar för fotograferingar: media@fazer.com

www.fazergroup.com/fi/medialle - kuvapankki - Finland – Confectionery novelties, Spring 2022

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Enligt sin vision För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2020 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 8 500. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.