Jenni Gallagher utnämnd till Fazer-koncernens Head of People och Executive Vice President

Jenni Gallagher har utnämnts till Fazer-koncernens Head of People, Executive Vice President och medlem i koncernens ledningsgrupp från och med 1.3. 2021.

Jenni Gallagher är erfaren HR-ledare med starka meriter från att ha lett HR-discipliner i ett antal olika dynamiska och internationella miljöer. De två senaste åren har hon varit HR-direktör för Fazer Konfektyr och även ansvarat för koncernens Talent Management. Före det har hon haft flera HR-ledarskapsroller på L’Oréal i olika länder.

Christoph Vitzthum, Fazers koncernchef och verkställande direktör kommenterar: “Personaldirektören spelar en viktig roll i vår transformation till ett modernt, varumärkesdrivet konsumentbolag med starka värderingar och en enhetlig företagskultur. Jenni är erfaren HR-ledare med påvisade HR-meriter från ett antal olika dynamiska och internationella bolag. Jag är mycket glad att välkomna Jenni i hennes nya roll.”

För tilläggsinformation vänligen kontakta:

Joséphine Mickwitz, EVP, Kommunikation & Hållbarhet, tel. +358 400 784 889, josephine.mickwitz@fazer.com
Fazers mediatelefonlinje är öppen Må–Fre från 8:00 till 16:00, tel. +358 40 668 2998