Kismet hjälper finländarna att hitta okända hjälpare – tacka med Kismet

Kismet inleder festsäsongen i slutet av året med att uppmuntra finländarna att säga det viktiga ordet ”tack”. Säg det med Kismet..

Kismet-choklad försedd med texten ”Tack” kommer till försäljning och kompletterar ”Säg det med Kismet”-förpackningsserien som redan omfattar omslag med texterna ”Till min sötnos”, ”Till en piggelin”, ”Till min bästa vän”, ”Till ett charmtroll”, ”Till en bra typ” och ”Jag tycker om dig”.

Dessutom uppmuntrar vår kampanj människor att berätta om stunder, då en hjälpande hand som förblev anonym har räddat situationen, till exempel genom att lämna tillbaka en plånbok som lämnats på bilens tak. ”Vi samlar de bästa historierna i våra kanaler på sociala medier och hoppas att den okända hjälparen i nöden känner igen sig och får tacken han eller hon förtjänar”, berättar senior brand manager Annukka Storm på Fazer och fortsätter: ”Ord och små gester betyder mycket i vardagen. Att tacka är att uppmärksamma och uppriktigt bry sig om någon.”

Kampanjen inleds 7.11 och syns i Fazers postningar på Facebook, i Instagram och på kanalen MTV3.

Se Tacka med Kismet-videon på YouTube: https://youtu.be/7ebFHy2fhWU

Finländskt gott sedan 1974

Kismet-chokladvåfflan har tillverkats i Finland sedan år 1971 och är Fazers populäraste chokladstycksak. Den traditionella nougatfyllda våfflan täckt med mjölkchoklad har under årens lopp kompletterats med olika smakalternativ, till exempel Kismet Marianne, Kismet Fazerina och Kismet Lakrits. Kismet tillverkas på Fazers kexfabrik i Vanda, cirka 18 miljoner stycksaker årligen.

Annukka Storm, Senior Brand Manager, tel. 040 5325771
Liisa Eerola, Kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tel. 044 7108860

Fazera mediatelefon betjänar vardagar kl. 8.00–16.00, tel. 040 668 2998

E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Bilder lämpliga för tryck:
www.fazergroup.com/pictures (Media_Press – Kismet)

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. I år firar Fazer 125-årsjubileum och att det är 150 år sedan företagets grundare Karl Fazer föddes. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.