Lara Saulo utnämnd till SVP för Transformation & Performance Improvement inom Fazer-koncernen

Fazers strategi betonar tillväxt, lönsamhet och internationalisering. Koncernen utvecklar redan idag verksamheterna inom organisationen. Framtida framgångar kräver dock betydande investeringar i kapacitet och resurser, samt i hur gemensamma initiativ och resurser utvecklas effektivast inom affärsverksamheterna. Lara Saulo har utnämnts till Senior Vice President för Transformation & Performance Improvement och medlem i koncernens ledningsgrupp.

Lara Saulo arbetar för närvarande på Boston Consulting Group som Global Client Team Senior Director, där hon globalt ansvarar för att stärka företagets kundservice, revenue management och account management. Dessförinnan arbetade Lara som företagets nordiska COO.

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.