Populära chokladsmaker och hantverkskvalitet i Fazer Cafés sommarnyheter

Fazer Cafés sommarsortiment innehåller intressanta nyheter och gamla favoriter för sommarens läckraste stunder.

Svalkande drycker och glassportioner

Sommarens nya glassportioner innehåller de mest populära chokladsmakerna. I början av maj förnyade vi Fazer Cafés glassportioner. Nyheter i sommarsortimentet är Marianne- och Geisha-glassportionerna. En nyhet är också veganglassen Havtorn som tillverkas av Fazer Yosa Havreglass. I sortimentet ingår också mångas favoritportion Fazer Signature som innehåller Fazers egen tryffel-, jordgubbs- och vaniljglass”, säger Carita Landén, Team Leader på Fazer Cafés.

Kalla drycker är uppfriskande och populära på sommaren. Nu finns det kalla drycker med smak av Fazers konfektyr och andra intressanta smaker. Geisha Ice latte har enligt Landén fått många trogna fans och finns därför med även i sommarens sortiment. Årets islatte-nyhet riktar sig i sin tur till alla salmiakälskare.

”Nya Salmiakchoklad Ice latte innehåller smält Fazer Salmiakchoklad. En annan svalkande läcker nyhet är koffeinfria Kerkkä Ice latte. Drycken innehåller inhemskt KERKKÄ-granskottspulver som tillverkas av lappländska granskott av företaget Arctic Warriors i Rovaniemi. Fazer Blend Cold Brew Aperol är en sommarfräsch blandning av Aperol, kallbryggt kaffe och is”, säger Landén.

I sommarens dryckessortiment återfinns också trendiga, uppfriskande Cold Brew-kaffesorter och nyheten Chai ice latte. Fräscha smoothies finns i smakerna mango-ingefära, blåbär-lin och jordgubbe-mynta.

Sortiment för veganer

I Fazer Cafés sortiment finns det läckra veganvänliga alternativ.

”Många frågar efter veganvänliga produkter och numera ingår de som standard i sortimentet. Till sommarnyheterna vid sidan av Fazer Yosa Havreglass hör bland annat en läcker vegansk blåbärsbulle, en mörk chokladtårta med svarta vinbär smaksatt med te, en avokadosmörgås med jordgubbar samt chiagröt med mango, ananas och blåbär”, säger Landén.

Söta och salta handgjorda bakverk

Produkten Sommarcroissant är populär bland gästerna och även personalens favorit, och den återkommer i sommar. Croissanten är fylld med mascarponemousse och bär och smakar utsökt till exempelvis Fazer Blend-kaffe en sommareftermiddag.

”Våra hantverksbröd, bullar och tårtor bakas för hand på vårt hantverksbageri. Därifrån får vi dagligen färska handbakade bröd och bullar till våra caféer. I caféerna tillagas somriga smörgåsar av handbakat Grand Blanc-bröd med rökt lax och potatis. Nyheten kycklingsmörgås med björnbär tillagas av handbakat 100 % havrebröd och tårtnyheten Vinbärsdröm skapas av våra skickliga konditorer”, säger Landén om produktsortimentet.

Landéns egen sommarfavorit är kaffe med ett gott bakverk.

”Mörkt Fazer Blend-kaffe och en bit av vår Menorcatårta som är garnerad med inhemska hallon och innehåller en fräsch vaniljkräm smaksatt med hallonsylt. Den ger mig en stunds avkoppling även under semestern”, säger Landén.

Marjo Jalava, Director, Customer Experience and Marketing, marjo.jalava@fazer.com, tfn 044 535 3045

Webbplats: https://www.fazer.fi/fazer-cafe/

#fazercafe #northernmagicmadereal

Bilder:

http://www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Kesän uutuudet Fazer Caféssa

1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact