ProAgria Södra Österbottens Farmari 2017 och Fazer Food Services inleder samarbete

Pro Agria i Södra Österbotten (ProAgria Etelä-Pohjanmaa ry) och Fazer Food Services har undertecknat ett samarbetsavtal om cateringtjänsterna under lantbruksmässan Farmari 2017. Fazer Food Services sköter alla café- och restaurangtjänster samt övriga matförsäljningspunkter på utställningsområdet. Ett mångsidigt utbud restauranger och caféer kommer att byggas upp på området.

Man sökte en stark inhemsk aktör för cateringtjänsterna under Farmari 2017. I konceptet för utställningsområdets restauranger och caféer betonas inhemska råvaror och lokala råvaror främjas i mån av möjlighet.

Farmari-lantbruksutställningen arrangeras på olika orter med två års mellanrum. Utställningen 2017 arrangeras i Seinäjoki 14.–17.6 2017. Farmari-mässan är ett av Finlands största evenemang för allmänheten, och antalet besökare vid Farmari 2013 i Seinäjoki uppgick till cirka 101 000.

Fazer Food Services erbjuder måltidstjänster i över 600 restauranger runt om i Finland och 3 300 yrkesmän arbetar med smakupplevelserna. Företaget serverar dagligen över 130 000 måltider i finländska företag, ämbetsverk, skolor, vårdhem, universitet, yrkeshögskolor och evenemangsrestauranger. Företaget erbjuder också konferens- och festservice. Fazer Food Services hör till det familjeägda företaget Fazer, vars mission är att skapa smakupplevelser.

Ytterligare information ger

utställningschef Henri Honkala, ProAgria Eteläpohjanmaa ry,tel. + 358 40 827 7100, henri.honkala@proagria.fi

www.proagria.fi/ep, www.farmari.net

operativ chef Soili Tuomainen, Fazer Food Services, tel. 040 846 1053, soili.tuomainen@fazer.com
kommunikationsdirektör Satu Ikäheimo, Fazer-koncernen, tel. 050 380 4996, satu.ikaheimo@fazer.com

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. I år firar Fazer 125-årsjubileum och att det är 150 år sedan företagets grundare Karl Fazer föddes. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.