Produktåterkallelse: Fazer Aito Havredryck Ekologisk 1 liter -produkten återkallas på grund av förpackningsmärkningsfel

Fazer återkallar den kylförvarade produkten Aito Havredryck Ekologisk 1 liter på grund av ett förpackningsmärkningsfel. I produktens svenskspråkiga namn, ovanför ingredienslistan, anges felaktigt att produkten är glutenfri trots att produkten innehåller gluten. Produkten lämpar sig inte för personer som undviker gluten men är i övrigt trygg att använda.

Återkallelsen gäller följande partier:

Produktnamn: Fazer Aito Kaurajuoma Luomu ESL 1 ltr.
Produktkod: 6 430 015 538 498
Bäst före-datum: 25.7.2023, 17.8.2023, 29.8.2023, 20.9.2023

Fazer har informerat grossister och detaljhandeln om återkallelsen, och de berörda produkterna kommer att avlägsnas från försäljningen.

Fazers främsta prioritet är att konsumenterna kan lita på våra produkters höga kvalitet och säkerhet. Vi beklagar det som skett och det besvär som produktåterkallelsen förorsakar. Vi kompenserar de produkter som återkallas.

Instruktioner för att erhålla kompensation:

Kontakta Fazers kundservice på webbplatsen www.fazer.fi. Välj i menyn: kundservice / produkter / reklamation / och bifoga en bild av produkten eller kvittot för köpet.

Fazers kundservice kan också nås per telefon på numret 0800 0 5000 (tis-fre kl. 10–12).

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till ytterligare ca 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2022 uppgick till 1,1 miljarder euro.