Produktåterkallelsen gäller följande parti:

Bäst före datum 30.3.2024

Det är Fazers främsta prioritet att kunderna kan lita på våra produkters höga kvalitet och vi beklagar det som skett. Vi kompenserar för redan inhandlade produkter. Kunderna kan reklamera produkterna i vår nätservice: www.fazer.fi/asiakaspalvelu. Vänligen bifoga en bild av produkten där angivet datum är synligt. Produkterna kan vid behov även returneras till Fazer Konfektyr. Försändelsen är avgiftsfri (inget frimärke krävs). Vi kompenserar för inköpet.

Kontaktuppgifter:

Fazer Konfektyr/ Asiakaspalautus / Sopimustunnus 611152
PB 110

00101 HELSINGFORS

Vi ber vänligen våra kunder bifoga sina kontaktuppgifter så att vi kan nå dem vid behov.

Vid eventuella frågor uppmanar vi att kontakta Fazers konsumentservice www.fazer.fi/asiakaspalvelu eller på telefon 0800-0-5000 måndagar, samt onsdag-fredag kl. 10.00-12.00.

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till ytterligare ca 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2022 uppgick till 1,1 miljarder euro.