• Fazer Group/

Vanliga finländares semesterbilder pryder Domino-förpackningarna – nästan 200 olika Domino-paket finns ute i butik

Fazer Domino visar upp finländarnas semesterdrömmar: under Dominos nya semesterbildkampanj pryds Dominos kexpaket av nästan 200 olika semesterbilder från världens alla hörn, tagna av helt vanliga finländare. Den enastående kampanjen är historisk även på Fazers skala.

Dominos semesterbildkampanj är unik. För första gången i Fazer Konfektyrs historia får så här många bilder tagna av helt vanliga människor pryda konsumentförpackningarna. Fazer samlade in semesterbilder till Domino-förpackningarna under hösten 2018. Tusentals finländare skickade in fantastiska bilder, varav nästan 200 olika semesterbilder valdes till att pryda  förpackningarna.

Semesterbilderna som pryder Domino-förpackningarna återspeglar finländarnas favoritresmål och -stunder från världens alla hörn: från Finlands Lappland till fjärran länder i Asien, från vandringsbilder till fantastiska strandsemestrar och stadslandskap. På förpackningarna som ingår i Dominos semesterbildkampanj framgår det vem som har tagit bilden och var bilden är tagen.

Domino är ett av Finlands populäraste kexvarumärken och har en tydlig plats i finländarnas hjärtan. Domino vågade prova något nytt och fick med sig finländarna i ett helt nytt koncept. ”Visst kunde vi vänta oss att konsumenterna skulle intressera sig för kampanjen, men vi blev ändå överraskade av det stora antalet semesterbilder”, säger Jonna Pelvo, marknadsdirektör för Fazers kex. ”Det var roligt att se att finländarna var så entusiastiska att delta i kampanjen med sitt favoritvarumärke.”

I kampanjen ingår även en utlottning

I alla Dominos semesterbildförpackningar finns en kod som kan användas för att delta i en utlottning på kampanjsidan. I potten ligger ett presentkort/en drömsemester på 3 000 euro. På kampanjsidorna kan man förutom att delta, även bläddra bland inskickade semesterbilder. Kampanjsidan finns på https://dominoloma.fazer.fi/

Dominos semesterbildförpackningar finns i butiker över hela Finland. Kampanjen pågår fram till 30 april eller så länge förpackningarna räcker.

Bilder som lämpar sig för tryck:

https://www.fazergroup.com/fi/medialle/ - bildbank – media_press - Domino

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn +358 44 710 8860

Jonna Pelvo, marknadsdirektör, Fazer Konfektyr, Fazer Kex, tfn +358 46 851 5911

E-postadresserna har formatet fornamn.efternamn@fazer.com

Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8–16, tfn +358 40 668 2998, media@fazer.com

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, mjölkfria produkter, vegetabiliska måltider och on-the-go-mat och -drycker samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Fazers mission är Mat med mening Koncernen har verksamhet i åtta länder och exporterar till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, engagerade och kunniga medarbetare samt företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Vi skapar smakupplevelser