Andreas Berggren nimitetty Fazer Food Servicesin toimitusjohtajaksi

Andreas Berggren on nimitetty Fazer Food Services -liiketoiminta-alueen toimitusjohtajaksi ja Fazer-konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.8.2013 alkaen. Hän raportoi konsernijohtaja Karsten Slottelle.

Andreas Berggrenillä on laaja kokemusta kulutustavarakaupasta ja kuluttajapalveluista sekä myös business-to-business -liiketoiminnasta. Hänellä on erinomaiset lähtökohdat johtaa Fazer Food Servicesiä tulevaisuuden kasvun tiellä, koska hänellä on vahva kansainvälinen tausta, brändättyjen palveluiden osaamista ja kokemusta työskentelystä suurissa organisaatioissa. Andreas on aikaisemmin työskennellyt eri tehtävissä Fagerhult Groupissa, The Absolut Companyssa ja Scandinavian Airlines Systemissä (SAS).

Fazer Food Services on viime vuosien aikana käynyt läpi turnaround-ohjelman ja yrityksen liikevaihto on kasvanut ja kannattavuus parantunut. Fazer Food Services säilytti johtoaseman Suomen ruokailupalvelumarkkinoilla vuonna 2012. Ruotsissa tuloskehitys oli vakaa ja Fazer vahvisti asemaansa julkisella sektorilla ostamalla ruotsalaisen Scandinavian Facility Management AB:n. Liiketoiminta on kehittynyt suotuisasti Tanskassa ja Norjassa. Fazer Food Servicesillä on kasvumahdollisuuksia kaikilla kotimarkkinoillaan Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Kuten helmikuussa ilmoitettiin, Fazer Food Servicesin nykyinen toimitusjohtaja Iris Karjula on päättänyt lähteä Fazerilta. Hän jättää tehtävänsä kesän jälkeen.

Andreas Berggrenin CV ja valokuva löytyvät täältä: www.fazer.fi/media "Media_Press/CVs"

Karsten Slotte, konsernijohtaja, puh. +358 20 555 3023
Ulrika Romantschuk, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 40 566 4246

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu-, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.