Anne Mere nimitetty Fazer Leipomot Baltian toimitusjohtajaksi

Anne Mere on nimitetty Fazer Leipomot Baltian toimitusjohtajaksi ja Fazer Leipomot liiketoiminta-alueen johtoryhmän jäseneksi. Lisäksi hänestä tulee Fazer-konsernin laajennetun johtoryhmän jäsen. Mere aloittaa uudessa tehtävässään 20.9.2021.

Anne Merella on pitkä kokemus kuluttajaliiketoiminnasta. Hän on toiminut yli 20 vuotta erilaisissa johtotehtävissä mm. HKScanissa, jossa hän on edelliset viisi vuotta työskennellyt yhtiön Baltian toimintojen vetäjänä. Uransa aikana Mere on vastannut mm. tulosvastuullisesta liiketoimintojen johtamisesta, toiminnan tehokkuuden ja laadun parantamisesta, brändistrategioiden toteuttamisesta sekä vähittäiskaupan kehittämisestä eri markkinoilla.

”Anne Mere on kokenut johtaja, jolla on vahva liiketoimintatausta. Hän tuo osaamisellaan ja näkemyksellään Fazer Leipomoiden Baltian liiketoiminnan kehittämiseen suurta lisäarvoa”, toteaa Lara Saulo, Fazer Leipomoiden toimitusjohtaja.

”Olen innoissani liittyessäni Fazeriin. Minulle Fazer symboloi korkeaa laatua ja luotettavuutta viimeisintä yksityiskohtaa myöten, ja sellainen ei ole saavutettavissa ilman sitoutunutta ja osaavaa henkilöstöä. Olen ylpeä saadessani mahdollisuuden edistää Fazerin leipomoliiketoiminnan kehitystä Baltiassa”, Anne Mere kertoo.

Lisätiedot:

Lara Saulo, toimitusjohtaja, Fazer Leipomot, puh. +358 45 228 0383, lara.saulo@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin 8:00 -16:00, puh. +358 40 668 2998

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Northern Magic. Made Real.