Christoph Vitzthum nimitetty Fazerin konsernijohtajaksi

Fazer-konsernin hallitus on nimittänyt Christoph Vitzthumin Fazerin konsernijohtajaksi. Hän ottaa tehtävän vastaan viimeistään 15. marraskuuta 2013. Christoph Vitzthum seuraa tehtävässä Karsten Slottea, joka ilmoitti tammikuussa 2013 jättävänsä Fazerin kuluvan vuoden aikana.

Tällä hetkellä Christoph Vitzthum työskentelee johtajana Wärtsilä Oyj:ssä vastuualueenaan konsernin Services-divisioona. Hänellä on vankka kokemus suurten, maailman­laajuisten hyvää tulosta tekevien organisaatioiden johtamisesta. Hän tuo mukanaan Fazerille runsaasti tietoa ja kokemusta uusien liiketoiminta­strategioiden rakentamisesta ja asiakaslähtöisten organisaatioiden implementoinnista. Hänellä on myös erinomaiset johtamistaidot. Hän on työskennellyt Wärtsilä Oyj:ssä erilaisissa johtotehtävissä 18 vuoden ajan.

“Christoph Vitzthumilla on vahva bisnestausta ja hän on saavuttanut näyttöä kestävistä tuloksista ja tuloskehityksestä kansainvälisissä liiketoiminnoissa. Hänellä on näyttöä johtajuudesta ja tiimien rakentamisesta sekä vahvaa strategisen kehittämisen osaamista. Me olemme vakuuttuneita siitä, että Christoph Vitzthumilla on kaikki edellytykset johtaa Fazeria eteenpäin sen menestyksekkäällä kasvun tiellä”, kiteyttää Fazerin hallituksen puheenjohtaja Berndt Brunow.

“Odotan kovasti mahdollisuutta johtaa Fazeria, joka on Suomen ykkösbrändi ja yksi alansa arvostetuimmista yrityksistä. Fazerilla on paljon vahvuuksia ja upeat kasvumahdollisuudet. Odotan kovasti, että pääsen yhdessä kaikkien fazerilaisten kanssa viemään yritystä kohti uusia menestyksiä”, sanoo Christoph Vitzthum.

Fazer-konserni menestyi hyvin vuonna 2012. Konsernin liikevaihto kasvoi edellisestä vuodesta 6,4 prosenttia ja oli 1 676,4 miljoonaa euroa. Konsernin liikevoitto oli 68,6 miljoonaa euroa. Fazer jatkaa strategiansa toteuttamista vuoden 2013 aikana. Tavoitteena on kannattava kasvu nykyisten ja uusien tuotekategorioiden sisällä sekä kotimarkkinoilla että valituilla kasvumarkkinoilla. Vuoden aikana liikevaihdon odotetaan kasvavan ja kannattavuuden saavuttavan vuoden 2012 tason.

Christoph Vitzthumin CV ja valokuva:

www.fazer.fi/media "Media_Press/CVs"

Berndt Brunow, hallituksen puheenjohtaja
Ulrika Romantschuk, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 40 566 4246

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu-, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.