• Fazer Group/

Fazer Aito kampanjoi yhdessä Eetu Selänteen kanssa kannustaakseen kaikkia luottamaan omaan makuunsa

Uudistunut Fazer Aito Barista Kaurajuoma on saapunut suomalaiskauppoihin. Reseptiä on kehitetty huolella, kuluttajien toiveita ja palautetta tarkasti kuunnellen. Uudistunut maku sai Fazerin teettämässä kuluttajatestissä1) erinomaisen arvosanan. Fazer käynnistää tänään kampanjan yhteistyössä Eetu Selänteen kanssa ja kannustaa kaikkia tekemään omat valintansa ja luottamaan omaan makuunsa.

Fazer Aito Barista on kehitetty käytettäväksi erityisesti kahvin kanssa, ja se sopii erinomaisesti myös erikoiskahveihin. Tuote soveltuu hyvin myös ruoanlaittoon ja leivontaan.

Fazerin tuotekehittäjät ovat uudistaneet reseptiä kuluttajien toiveita ja palautetta tarkasti kuunnellen. Makuprofiiliin tehdyt muutokset on otettu hyvin vastaan: Fazerin teettämässä kuluttajatestissä1) uusi Fazer Aito Barista sai erinomaisen arvosanan. Sokkotestissä kuluttajat arvioivat uudistuneen tuotteen aiempaa miellyttävämmän ja luonnollisemman makuiseksi, ja sen koettiin myös sopivan paremmin kahvin kanssa käytettäväksi. Kauran maun voimakkuus on hyvin tasapainossa ja makeus on suurimman osan mielestä sopiva. Suutuntuma on varsin pehmeä ja täyteläinen, ja jälkimaku hyvä.

Enemmän kasvipohjaista, ilman kompromisseja

Fazer Aidon tavoitteena on inspiroida ihmisiä ottamaan kasvipohjainen ruoka osaksi ruokavaliotaan.

“Haluamme tehdä niin hyvänmakuisia tuotteita, että kasvipohjaiseen siirtyminen on helppoa eikä tunnu kompromissilta. Maku ja laatu ovat aina olleet Fazerin ykkösprioriteetteja”, sanoo Briza Kronhamn, Fazer Aito -tuotteista vastaava markkinointipäällikkö.

Tänään käynnistyvän kampanjan kasvona toimii jääkiekkoilija Eetu Selänne, joka tekee debyyttiinsä mainosmaailmassa. Laaja kampanja näkyy kevään ja kesän aikana televisiossa, elokuvateattereissa, digitaalisissa kanavissa ja myymälöissä.

”Kannustamme kaikkia kokeilemaan kasvipohjaisia tuotteita ja luottamaan omaan makuunsa. Eetu edustaa uutta sukupolvea, hän on nuori urheilija ja hieno esimerkki henkilöstä, joka on päättänyt lisätä kasvipohjaista ruokavalioonsa, jatkaa Kronhamn.

”Olen erittäin innoissani tästä yhteistyöstä, koska Fazer on suosikkibrändini Suomessa. Vaikka olen urheilijana tarkka ruokavaliostani, kokeilen silti rohkeasti uusia juttuja. Olen itsekin aloittanut kasvipohjaisiin tuotteisiin siirtymiseen baristasta”, sanoo Eetu Selänne.

”Juon kahvia päivittäin ja sillä on merkitystä, millaisen kaurajuoman kahvin kanssa valitsee. Jäälatte on erityissuosikkini ja Fazer Aito Baristan pehmeä maku toimii siinä tosi hyvin”, Eetu jatkaa.

Fazer lisää kasvipohjaisten tuotteiden määrää valikoimassaan

Kasvipohjaisten tuotteiden käyttämisestä on tullut viime vuosina yhä suositumpaa. Niitä valitaan edelleen ympäristö- ja terveyssyistä, mutta suurimmat tekijät kasvipohjaisia tuotteita valittaessa2) ovat halu kokeilla uutta ja hyvä maku. Myös Fazer on sitoutunut lisäämään kasvipohjaisten tuotteiden määrää valikoimassaan. Tällä hetkellä jo 45 % koko Fazerin valikoimasta on kasvipohjaista.

“Kasvipohjainen ruokavalio on ympäristön kannalta yksi vaikuttavimmista valinnoista, jonka jokainen voi meistä yksilönä tehdä. Kasvipohjaiset tuotteet eivät enää ole marginaali-ilmiö, vaan niistä on tullut koko kansan tuotteita, ja ne ovat löytäneet paikkansa kaikenikäisten ostoskoreista. Jo muutamankin aterian muuttamisessa kasvipohjaiseksi viikossa on merkitystä, myös oman hyvinvoinnin näkökulmasta”, sanoo Anniina Niemistö, Fazer Lifestyle Foodsin viestintä- ja vastuullisuusjohtaja.

Fazer Aito tarjoaa laajan valikoiman herkullisia ja laadukkaita kasvipohjaisia juomia, ruoanvalmistustuotteita ja gurtteja. Ne valmistetaan pohjoismaisesta kaurasta, Suomen Korialla ja Ruotsin Tingsrydissä.

1) Foodwest, Barista-kaurajuomat, syyskuu 2023, n=104
2) Fazer Shopper Study 2023, Nepa Insight, n=1012 (Suomi) ja 1013 (Ruotsi)

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: https://fast.fazer.com/l/9sjhRnK7cH5c
Kampanjafilmi: https://youtu.be/NX1md5kVfgM

Anniina Niemistö, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer Lifestyle Foods, +358406744672, anniina.niemisto@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.