• Fazer Group/

Fazer ALKU -sarja laajenee hillohyllyssä: Raikas uutuusmaku, puolukka, ei sisällä lainkaan lisättyä sokeria

Fazerin kesällä 2021 lanseeraamat ALKU marja- ja hedelmävalmisteet saavat rinnalleen ksylitolilla makeutetun pirteän uutuusmaun, puolukan. Samoin kuin hillohyllystä jo löytyvät Fazer ALKU Mansikka, Vadelma ja Omena, Puolukka ei sisällä lisättyä sokeria, vaan makeus tulee ksylitolista. Runsaan marjaisa uutuusmaku on kaupoissa marraskuussa 2021.

Suomalaiset haluavat herkullista makua vähemmillä kaloreilla

Kuluttajat kaipaavat vähemmän sokeria sisältäviä vaihtoehtoja myös hillohyllyyn, mausta kuitenkaan tinkimättä. Uudessa puolukkamaussa, kuten myös muissa Fazerin herkullisissa marjavalmisteissa on marjaa 50 g/100 g tuotetta. Sokeria tuotteessa on vain 4,1 g/ 100 g, joka tulee ainoastaan marjojen omasta sokerista. Markkinoilla olevissa hilloissa sokeria on keskimäärin 35 g/100 g.

Rakenteeltaan survosmainen uutuusmaku on valmistettu tuoreena pakastetuista puolukoista. Tuotteessa ei ole käytetty tiivisteitä ja raikas marjan oma maku pääsee oikeuksiinsa. Uutuus on makeutettu ksylitolilla ja energiaa siinä on vain 49 kcal/100 g, kun markkinoilla olevissa vastaavissa hilloissa energiaa on keskimäärin 240 kcal/100 g*.

Puolukka kuuluu suomalaisten suosikkeihin ja se sopii monikäyttöisenä suolaisiin ja makeisiin ruokiin. Kuten muutkin Fazer ALKU marja- ja hedelmävalmisteet, puolukkavalmiste on gluteeniton.

Fazer ALKU Puolukka marjavalmiste, 295 grammaa

Pirteän happamista puolukoista syntyy kauniin punainen puolukkavalmiste, joka sopii erinomaisesti kaaliruokien, riistan tai suolaisten lettujen lisukkeena, juuston kanssa ja maustamaan rahkaa tai juustokakkua. Valmistettu tuoreena pakastetuista puolukoista, puolukkaa 50 g/100 g tuotetta. Sisältää luontaisesti sokereita, ei lisättyä sokeria. Energiaa vain 49 kcal/100 g. Makeutettu ksylitolilla.

Tuote säilyy avaamattomana huoneenlämmössä 9 kuukautta, avattuna jääkaapissa. Lasipurkin avaamisen helpottamiseksi tuotteessa on kätevä Easy Open -kansi.

Lasipurkin voi kierrättää lasinkeräyksessä, kansi metallikierrätykseen.

Ainutlaatuinen suomalainen ksylitoli tuo osan makeudesta

Fazer ALKU Puolukka -marjavalmisteessa osa ksylitolista on Fazerin kotimaisesta kauran kuoresta valmistamaa ksylitolia. Tavoitteena on vaihtaa ksylitoli kokonaan Fazerin omaan ksylitoliin, kun Fazerin kauramyllyn sivuvirrasta ksylitolia valmistava ksylitolitehdas valmistuu Lahteen. Tehdas tulee olemaan maailman ensimmäinen ksylitolitehdas, jonka raaka-aine tulee yrityksen omasta tuotannosta.

Ksylitolilla makeutetusta uutuudesta käytetään nimeä valmiste, koska lainsäädännön mukaan tuoteryhmässä muista kuin sokerilla makeutetuista tuotteista ei voida nimitystä hillo käyttää.

* Fazerin tekemässä ravintosisältövertailussa on ollut mukana 7 kpl Suomessa myytävää puolukkahilloa 10/2021.

Fazer ALKU marja- ja hedelmävalmisteet, Kategoriapäällikkö Annika Ratsula, Fazer Lifestyle Foods, annika.ratsula@fazer.com, puh. 040 740 0417

Viestintäpäällikkö Taina-Lampela Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin kello 8-16, media@fazer.com, puh. 040 668     2998

Fazer ALKU -verkkosivut:

Painokelpoiset tuotekuvat:

www.fazergroup.com/pictures -Media_Press - Fazer_ALKU_ Puolukka_marjavalmiste

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: