• Fazer Group/

Fazer ALKU -sarja laajenee hillohyllyyn: herkullisen raikkaat marja- ja hedelmämaut eivät sisällä lisättyä sokeria

Fazerin uudet ALKU marja- ja hedelmävalmisteet on valmistettu tutuista marjoista ja hedelmistä eivätkä ne sisällä lainkaan lisättyä sokeria, vaan makeus tulee ksylitolista. Hillohyllyn uutuuksissa on herkullisen raikas marjojen ja hedelmien oma maku. Valittavana on kolme suosikkimakua: mansikka, vadelma ja omena. Uutuudet ovat kaupoissa kesäkuussa 2021.

Sama herkullinen maku vähemmillä kaloreilla

Kuluttajat kaipaavat vähemmän sokeria sisältäviä vaihtoehtoja myös hillohyllyyn, mausta kuitenkaan tinkimättä. Fazerin uusissa herkullisissa marja- ja hedelmävalmisteissa on marjaa tai hedelmää 50 g/100 g. Sokeria niissä on 2,5-7 g/ 100 g, joka tulee ainoastaan marjojen ja hedelmien omasta sokerista. Markkinoilla olevissa hilloissa sokeria on keskimäärin 38 g/100 g.

Uutuustuotteet on valmistettu tuoreena pakastetuista marjoista ja hedelmistä. Niissä ei ole käytetty tiivisteitä ja raikas marjojen ja hedelmien oma maku pääsee oikeuksiin. Uutuudet on makeutettu ksylitolilla ja energiaa niissä on vain 43-52 kcal/100 g, kun markkinoilla olevissa hilloissa energiaa on keskimäärin 165 kcal/100 g*.

Gluteenittomilla Fazer ALKU marja- ja hedelmävalmisteilla on monipuoliset käyttömahdollisuudet makeaan ja suolaiseen ruuanvalmistukseen ja ruuan viimeistelyyn. Ne sopivat käytettäväksi aamiaisella puuron tai jugurtin kanssa, jälkiruualla lettujen tai jäätelön päällä, leivonnassa keksien tai kakkujen täytteenä, herkuttelussa juustojen kanssa, makeuttajana smoothieen tai rahkaan tai ainesosana salaatin- ja glaseerauskastikkeessa.

Fazer ALKU Mansikka marjavalmiste, 295 grammaa

Kesän maku purkissa! Hillojen suosikkimaku sopii käytettäväksi esimerkiksi lettuihin, muroihin ja leivonnaisiin. Valmistettu Suomessa tuoreena pakastetusta mansikoista, mansikkaa 50 g/ 100 g.

Ei lisättyä sokeria, energiaa 43 kcal/ 100 g. Makeutettu ksylitolilla. Tuote säilyy avaamattomana huoneenlämmössä 9 kuukautta, avattuna jääkaapissa. Lasipurkin voi kierrättää lasinkeräyksessä, kansi metallikierrätykseen.

Fazer ALKU Vadelma marjavalmiste, 295 grammaa

Hillomakujen klassikko. Sopii herkutteluun leivän kanssa, jugurtissa ja vaikka kääretortussa. Sopii erinomaisesti myös suolaisten ruokien seuraksi. Valmistettu Suomessa tuoreena pakastetuista vadelmista, vadelmaa 50 g/100 g.

Ei lisättyä sokeria, energiaa 48 kcal/100g. Makeutettu ksylitolilla. Tuote säilyy avaamattomana huoneenlämmössä 9 kuukautta, avattuna jääkaapissa. Lasipurkin voi kierrättää lasinkeräyksessä, kansi metallikierrätykseen.

Fazer ALKU Omena hedelmävalmiste, 295 grammaa

Happamista Granny Smith-omenoista syntyy raikkaan keltainen ja herkullinen omenavalmiste, jolla voi maustaa esimerkiksi aamupuuron. Sopii nautittavaksi myös juustojen kanssa, vastapainona niiden suolaisuudelle. Valmistettu Suomessa tuoreena pakastetuista omenoista, Granny Smith -omenaa 50 g/100 g.

Ei lisättyä sokeria, energiaa 52 kcal/100g. Makeutettu ksylitolilla. Tuote säilyy avaamattomana huoneenlämmössä 9 kuukautta, avattuna jääkaapissa. Lasipurkin voi kierrättää lasinkeräyksessä, kansi metallikierrätykseen.

Uutuustuotteista käytetään nimitystä hedelmä- ja marjavalmiste, koska tuotteiden valmistuksessa ei ole käytetty sokereita, ja tässä tapauksessa nimitys hillo ei ole sallittu. Marjojen ja hedelmien alkuperäalue on EU. Lasipurkin avaamisen helpottamiseksi tuotteissa on käytössä kätevä Easy Open -kansi.

Ainutlaatuinen suomalainen ksylitoli tuo osan makeudesta

Uutuustuotteissa ksylitolista osa on Fazerin kotimaisesta kauran kuoresta valmistamaa ksylitolia. Tarkoitus on vaihtaa ksylitoli kokonaan Fazerin omaan ksylitoliin, kun Fazerin kauramyllyn sivuvirrasta ksylitolia valmistava ksylitolitehdas valmistuu Lahteen kesällä 2021. Tehdas tulee olemaan maailman ensimmäinen ksylitolitehdas, jonka raaka-aine tulee yrityksen omasta tuotannosta.

* Fazerin tekemä sisäinen ravintosisältövertailu 5/2021.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: