Fazer ALKU -tuoteperhe kasvaa herkullisilla annospuurouutuuksilla

Fazer ALKU tuo markkinoille herkulliset, rouheat ja nopeasti valmistuvat annospikapuurot. Uutuusmaut ovat hurmaava Kuningatar, suosittu Sadonkorjuu ja aitoa ruisleipää sisältävä Riihiruis. Fazer ALKU -puurot valmistetaan suomalaisesta viljasta eivätkä ne sisällä lainkaan lisättyä sokeria tai lisäaineita. Pikapuuropakkaus sisältää 5 kappaletta sopivan kokoisia 40 gramman annospusseja, jotka voi ottaa mukaan aamiaiseksi, välipalaksi tai nauttia vaikka suolaisten täytteiden kanssa lounaaksi.

Fazer ALKU -mysliperhe laajenee herkullisella vegaanisella uutuudella: Kirsikka & mansikka granola.

Uutuustuotteet ovat kaupoissa elokuussa 2019.

Fazer ALKU Kuningatar annospikapuuro, 200 g (5 x 40 g)

Kuningatar annospikapuuron maku syntyy aitojen vadelmien ja mustikoiden sekä lempeän kauran tasapainosta. Runsaskuituinen (11 %) annospikapuuro ei sisällä lisättyä sokeria eikä lisäaineita.

Annospussi on helppo valmistaa tyhjentämällä sen sisältö kulhoon ja lisäämällä 2 dl kiehuvaa vettä. Sekoita ja anna tekeytyä hetken, noin minuutin.

Tuotteelle on myönnetty Hyvää Suomesta Joutsenlippu -alkuperämerkki ja Suomen Sydänliiton Parempi valinta -sydänmerkki.

Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Fazer ALKU Sadonkorjuu annospikapuuro 200 g (5 x 40 g)

Suosikkimaku nyt myös annospikapuurona. Runsaskuituinen (13 %) herkullisia jyviä ja pidettyjä siemeniä sisältävä annospikapuuro ei sisällä lisättyä sokeria, eikä lisäaineita.

Tuotteelle on myönnetty Suomen Sydänliiton Parempi valinta -sydänmerkki.

Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Fazer ALKU Riihiruis annospikapuuro 200 g (5 x 40 g)

Riihiruis annospikapuuron maku tulee aidosta taikinajuureen leivotusta ruisleivästä. Puuroon on lisätty herkullisia siemeniä tuomaan miellyttävää rouheutta. Runsaskuituinen (13 %). Ei sisällä lisättyä sokeria, eikä lisäaineita.

Fazer ALKU annospuuroissa on Fazer Brainhow® -merkki

Fazer Lab on Fazerin innovaatio- ja tutkimusyksikkö, jossa tutkitaan kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin, ruuan ja kognitiivisen suorituskyvyn välistä suhdetta. Tieteeseen pohjautuvassa tutkimuksessa on havainnollistettu muun muassa aivoystävällinen ruokavalio, ateriarytmi ja raaka-aineet, kuten täysjyvävilja.

Tunnistat aivoystävällisyyden Fazer Brainhow® -merkistä Fazer ALKU -puuropakkauksissa. Tutkimuksissa on todettu, että ravinto vaikuttaa kognitiivisiin toimintoihin ja aivojen hyvinvointiin. Valitsemalla aivoystävällisiä ruokia voimme helliä aivojamme ja jaksaa paremmin aamusta iltaan – ja nauttia pirteinä jokaisesta päivästä. Aivoystävällinen ruoka* suojaa aivojen hermosoluja ja vähentää väsymystä. Virkeänä jaksat keskittyä paremmin.

* Magnesium ja rauta auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta. Rauta ja sinkki edistävät normaalia kognitiivista toimintaa. Osana monipuolista ruokavaliota ja terveellistä elämäntapaa.

Fazer ALKU Kirsikka & mansikka granola 375 g

Herkulliseen kauragranolaan on lisätty kirpeää kirsikkaa, makeaa mansikkaa ja meloninsiemeniä. Kirsikka & mansikka granola sisältää täysjyväkauraa 70 %. Se ei sisällä lisättyä sokeria eikä lisäaineita. Uutuusgranola sopii myös vegaaneille, sillä hunajan sijaan myslihiutaleet maustetaan raikkaalla omenamehulla. Herkullinen granola sopii mainiosti myös jälkiruuaksi.

Fazer ALKU Kirsikka & mansikka granola on valmistettu kotimaisesta täysjyväkaurasta Fazerin Lahden myllyssä.

Pakkaus on helppo avata ja sulkea, ja siinä on kätevä kaatonokka. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Kaikki Fazer ALKU -tuotteisiin käytetty vilja tulee noudattamaan kestävän viljelyn periaatteita vuoteen 2025 mennessä

Fazer on sitoutunut kestävään viljelyyn. Kestävä viljely koostuu valinnoista viljelyn suunnittelussa ja pelloilla. Fazer kehittää ympäristöystävällisempää, kestävämpää viljanviljelyä yhteistyössä suomalaisten viljelijöiden, tuottaja- ja ympäristöjärjestöjen kanssa.  Tavoitteenamme on hillitä vesien rehevöitymistä ja varmistaa maaperän elinvoimaisuus pitkälle tulevaisuuteen.

Fazer ALKU -tuotteet, Kategoriapäällikkö Jenni Jaakkola, Fazer Finland Oy, Fazer Mylly, jenni.jaakkola@fazer.com, puh. 040 579 0118

Viestintäpäällikkö Taina-Lampela Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin kello 8-16, puh. 040 6682 998, media@fazer.com

Fazer ALKU -verkkosivut:

Painokelpoiset tuotekuvat:

www.fazergroup.com/pictures -

Media_Press - Fazer_ALKU_Novelties_August_2019

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.