Fazer ALKU -tuoteperheen herkullisen rapeat uutuudet maaliskuussa 2019

Fazer ALKU murotuoteperhe kasvaa kahdella rouskuvan rapealla uutuudella: omena-kaneli ja ruissydän. Fazer ALKU mysliuutuus on herkullinen mustikkapiirakka. Uutuustuotteet ovat kaupoissa maaliskuussa 2019.

Fazer ALKU murot tuovat terveellisiä vaihtoehtoja murohyllyyn. Kuluttajat pitävät tärkeinä juuri murojen korkeaa kuitupitoisuutta, raaka-aineiden kotimaisuutta ja että tuotteeseen ei ole lisätty sokeria eikä lisäaineita.*

Rouskuvan rapeat Fazer ALKU -murot valmistetaan suomalaisesta viljasta. Tuotteet on makeutettu raikkaalla omenamehulla. Ne eivät sisällä lainkaan lisättyä sokeria tai lisäaineita, maku tulee aidoista marjoista ja hedelmistä. Fazer ALKU -murot sopivat aamiaiseksi tai välipalaksi maidon, kaurajuoman tai jugurtin kanssa nautittaviksi tai naposteltaviksi sellaisenaan.

*Lähde: Murojen kuluttajamakutesti, Foodwest 10/2018

Fazer ALKU Ruissydän muro, 400 g

Ruista suurella sydämellä – rapeat ja lempeät ruissydämet.

Ei lisättyä sokeria, ei lisäaineita, 60 % ruista, runsaasti kuitua (10 %). Ruissydänmurot on makeutettu raikkaalla omena- ja puolukkamehulla.

Fazer ALKU Omena-kaneli kauramuro, 400 g

Herkullinen alku päivään – kauramurot, jotka saavat makunsa aidoista omenoista ja kanelista. Ei lisättyä sokeria, ei lisäaineita, 66 % täysjyvää, runsaasti kuitua (13 %).

Fazer ALKU -murot sisältävät runsaasti täysjyväkauraa, jonka kuidut hellivät vatsaa. Lisäksi kaurassa on proteiinia ja beetaglukaania, joka auttaa säilyttämään muun muassa normaalin kolesterolitason*. Tuotteille on myönnetty Suomen Sydänliiton Parempi valinta -sydänmerkki.

Tuotteet valmistetaan Fazerin myllyssä Ruotsissa, ja uutuudet ovat kaupoissa maaliskuussa. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

*Beetaglukaania kaurasta. Edullinen vaikutus saadaan nauttimalla vähintään 3 grammaa beetaglukaania päivässä.

Fazer ALKU Mustikkapiirakka mysli, 375 g

Hurmaavan makuiseen mysliin on lisätty kardemummaa ja raikkaita mustikoita rapeaksi paahdetun kauran joukkoon. Mustikkapiirakkamysli on runsaskuituinen eikä sisällä lisättyä sokeria eikä lisäaineita. Makeus tulee hunajasta.

Valmistettu kotimaisesta täysjyväkaurasta ja -rukiista Lahden myllyssä. Tuotteelle on myönnetty Hyvää Suomesta Joutsenlippu -alkuperämerkki.

Pakkaus on helppo avata ja sulkea, ja siinä on kätevä kaatonokka. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Fazer ALKU -tuotteet Kategoriapäällikkö Jenni Jaakkola, Fazer Finland Oy, Fazer Mylly, jenni.jaakkola@fazer.com, puh. 040 579 0118

Viestintäpäällikkö Taina-Lampela Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh. 040 668 4600

Mediayhteydenotot puh. 040 6682 998, arkisin klo 8-16 tai media@fazer.com

Fazer ALKU -verkkosivut:

Painokelpoiset tuotekuvat:

www.fazergroup.com/pictures -

Media_Press - Fazer_ALKU_Novelties_Spring_2019

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.