• Fazer Group/

Fazer ALKU -tuoteperheen uutuusmaku, Korvapuusti, hurmaa kaikki kotoisten ja tuttujen makujen ystävät

Fazer ALKU -myslit ja granolat saavat rinnalleen uuden tulokkaan maaliskuussa 2021, kun tuoteperhe kasvaa kaikille tutulla ja lämpimän mausteisella maulla, herkullisella Korvapuusti-granolalla. Uutuus on entistä monikäyttöisempi ja se sopii myös jälkiruokiin ja jäätelön päälle.

Herkullisia nautittavaksi sellaisenaan tai osana ateriaa ja jälkiruokaa

Fazer ALKU -myslit ja granolat tarjoavat kuluttajille herkullisia ja yllättävän uudenlaisia mysli- ja granolavaihtoehtoja aamiais- ja välipalahetkiin. Monikäyttöisinä ne sopivat myös jälkiruokiin ja lusikoitavaksi jäätelön päälle. Maukkaiden suomalaisilla pelloilla kasvaneiden viljojen lisäksi tuotteet sisältävät kuivattuja marjoja ja hedelmiä sekä kokonaisia siemeniä. Osa tuotteista on höystetty tutuilla mausteilla, kuten kanelilla ja kardemummalla. Runsaista mysleistä löytyy lisäksi erilaisia hiutaleita, kun taas granolat sisältävät rouskuvia, kotimaisesta kaurasta tehtyjä granolanokareita.

Kaikki Fazer ALKU -myslit ja granolat valmistetaan 100 % kotimaisesta viljasta Fazerin Lahden myllyssä. Mysli- ja granolatuotteet on makeutettu hunajalla, vegaani vaihtoehdossa makeutukseen on käytetty omenamehua. Tuotteisiin ei ole käytetty lainkaan lisäaineita.

Fazer ALKU Korvapuustigranola, 375 g

Tuttu ja kotoisa maku – kuin kotona leivottu kanelipulla. Hurmaavan makuinen granolauutuus on syntynyt paahdetusta täysjyväkaurasta, joka on maustettu kanelilla, kardemummalla ja hunajalla. Hauskasti rouskuva granola sopii niin arjen aamiaispöytään, välipalaherkuksi, leivontaan ja jäätelön päälle. Korvapuusti-granola on runsaskuituinen (8 %) eikä se sisällä lisäaineita. Makeus tulee granolan valmistukseen käytetystä hunajasta. Maaliskuussa 2021 kauppoihin saapunut granolauutuus on valmistettu kotimaisesta täysjyväkaurasta Fazerin Lahden myllyssä. Tuotteelle on myönnetty Hyvää Suomesta -alkuperämerkki.

Pakkaus on helppo avata ja sulkea, ja siinä on kätevä kaatonokka. Kartonkipakkauksessa on biohajoava ikkuna ja sen voi kierrättää kokonaan kartonkikeräyksessä.

Fazer ALKU -tuotteet, Kategoriapäällikkö Jenni Vesalainen, Fazer Finland Oy, Fazer Mylly, jenni.vesalainen@fazer.com, puh. 040 720 2129

Viestintäpäällikkö Taina-Lampela Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin kello 8-16, puh. 040 6682 998, media@fazer.com

Fazer ALKU -verkkosivut:

Painokelpoiset tuotekuvat:

www.fazergroup.com/pictures -

Media_Press - Fazer_ALKU_Novelties_March_2021

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: