Fazer Amica hakee kansainvälistä kasvua kahvila-ravintolaliiketoiminnasta

Toimitusjohtaja Teija Andersen kehittämään uutta liiketoimintaa, liiketoimintajohtaja Jaana Korhola Fazer Amica Suomen toimitusjohtajaksi.

Mediatiedote
Julkaisuvapaa
26.11.2007 klo 11.00

Fazer-konserniin kuuluva, Pohjoismaiden ja Baltian johtava ravintolapalveluyritys Fazer Amica järjestelee uudelleen liiketoimintaansa hakemalla voimakasta kansainvälistä kasvua. Fazer Amican kahvila-ravintolatoiminta eri maissa yhdistetään 1.1.2008 alkaen uudeksi liiketoimintayksiköksi. Kasvua tavoitellaan kaikissa Fazer Amican toimintamaissa uusia toimintamuotoja kehittämällä, yritysjärjestelyillä ja nykyistä toimintaa laajentamalla.

Uuden yksikön kehittämisestä vastaa toimitusjohtaja Teija Andersen. Hän jatkaa myös Fazer Amica -toimialan toimitusjohtajana. Toimialaan kuuluvat kaikki Fazer Amican toiminnot Suomessa ja kansainvälisesti. Andersen jatkaa myös Fazer-konsernin johtoryhmän jäsenenä.

Samassa yhteydessä Suomessa Fazer Amica Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Uudeksi toimitusjohtajaksi 1.1.2008 alkaen on nimitetty kotitalousopettaja, eMBA Jaana Korhola (47). Hän siirtyy uuteen toimeensa Fazer Amica Suomen julkisen sektorin liiketoimintajohtajan tehtävästä, josta on vastannut vuodesta 2001.

”Fazer Amica haluaa jatkossa palvella kuluttajia entistäkin monipuolisemmin. Haluamme edelleen olla ravintola-alan edelläkävijä uudistamalla liiketoimintaamme ja seuraamalla kansainvälisiä ruokailutrendejä. Otamme nyt uuden askeleen kasvattamalla ja kehittämällä kahvila-ravintolatoimintaamme kansainvälisesti. Fazer Amica Oy on hyvässä kunnossa ja siirrän Suomen yhtiön vetovastuun parhaalle mahdolliselle henkilölle. Jaana Korhola tuntee Fazer Amican ydinliiketoiminnan, ihmiset ja asiakkaat yli 20 vuoden ajalta”, Fazer Amican toimitusjohtaja Teija Andersen toteaa.

”Fazer Amica jatkaa markkinajohtajana Suomessa menestyksekästä ja asiakaslähtöistä toimintaansa nykyisen strategian mukaisesti. Osaltani haluan varmistaa, että Fazerin korkea laatu toteutuu ravintoloissamme joka päivä jatkossakin”, sanoo Fazer Amican liiketoimintajohtaja Jaana Korhola.

Fazer Amica on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ravintolapalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Se vastaa henkilöstö- ja opiskelijaravintoloista, kurssikeskus- ja kongressiravintoloista sekä monien julkisten tilojen kahviloista ja ravintoloista. Toiminta-alueisiin kuuluvat myös sairaaloiden ja palvelutalojen ruokailupalvelut, juhlapalvelut sekä suurtapahtumien ravintolapalvelut. Fazer Amicalla on yli 1 400 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä, ja sen palveluksessa on 7 600 henkeä. Fazer Amica -toimialan liikevaihto vuonna 2006 oli 513 miljoonaa euroa.