Fazer Amica jälleen laadukkain henkilöstöruokailuyritys

Fazer Amica on edelleen selvästi tunnetuin henkilöstöruokailun palveluita tarjoava yritys Suomessa. Se saa myös toiminnastaan alan yritysten parhaan yleisarvosanan ja on kärjessä alan yritysten yrityskuvaan vaikuttavia tekijöitä arvioitaessa. Tulokset käyvät ilmi Taloustutkimuksen tuoreesta tutkimuksesta.

Fazer Amica on tutkimuksen mukaan maan selvästi tunnetuin ruokapalveluyritys. Sen tuntee koko maassa 83 prosenttia henkilöstöruokailuyrityksiä arvioineista vastaajista.

Myös yrityskuvaan vaikuttavissa tekijöissä kokonaisuutena sekä yleisarvosanassa (ka. 7,91) Fazer Amica sijoittuu alan yrityksistä ensimmäiseksi kahden edellisvuoden tapaan. Alan yritysten painotettu yleisarvosanan keskiarvo oli tutkimuksessa 7,67.

Suomalaisten yrityspäättäjien mielestä tuotteiden laatu, asiakaspalvelu ja henkilöstön ammattitaito ovat tärkeimmät henkilöstöravintolayritysten mielikuvaan vaikuttavat tekijät. Fazer Amica saa parhaat arvosanansa asiakaspalvelusta, toimintavarmuudesta sekä henkilöstön ammattitaidosta ja asiantuntemuksesta. Myös tuotteiden laadusta, joka on vastaajien mielestä tärkein yksittäinen tekijä, Fazer Amica saa parhaan arvosanan.

Toimialalle tyypillisesti henkilöstöravintolayritysten kehittämiskohteina vastaajat näkivät muun muassa yrityksen maineen työnantajana. Muista alan yrityksistä Fazer Amica erottuu silti edukseen henkilöstön ammattitaidossa, maineessa työnantajana ja näkymisessä julkisuudessa.

Taloustutkimus Oy:n tekemään Yrityskuvat työelämän päättäjien keskuudessa TEP 2007 -tutkimukseen vastasi kirjekyselynä syys-lokakuussa kaikkiaan 1164 eri toimialojen yrityksissä työskentelevää, päättävässä asemassa olevaa henkilöä eri puolilta maata. Heistä henkilöstöruokailualan yrityksiä arvioi yhteensä 743 vastaajaa. Tutkimus on tehty vuodesta 1984 lähtien, vuosittain vuodesta 1996.

LISÄTIETOJA:
toimitusjohtaja Teija Andersen, Fazer Amica, puh. 020 729 6000, teija.andersen@fazer.fi
markkinointi- ja viestintäjohtaja Maarit Piela-Liesalho, puh. 020 729 6399, maarit.piela-liesalho@fazer.fi