Fazer Amican uusi nimi on Fazer Food Services

Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys Fazer Amican uusi nimi on Fazer Food Services. Suomessa uusi nimi otetaan käyttöön 24.3.

Muutoksen taustalla ovat Fazerin tarpeet yhtenäistää konsernin yritysnimikäytäntöä. Lisäksi on haluttu ottaa käyttöön nimi, joka parhaiten kuvaa Fazerin ruokailupalveluliiketoimintaa, ja joka vahvistaa Fazer-yrityskuvaa. Muutos koskee ainoastaan yritysnimeä. Yrityksen ravintoloissa eri maissa käytössä olevat tunnetut nimet, kuten esimerkiksi Amica, Fazer ja Wip säilyvät ennallaan, ja niiden näkymistä asiakkaille ja kuluttajille vahvistetaan entisestään. Muissa toimintamaissa uusi yritysnimi astuu juridisesti voimaan vaiheittain kevään 2010 aikana. Lisätietoa: Viestintäjohtaja Anita Laxén, Fazer Food Services, puh. 040 770 0873, anita.laxen@fazer.com Fazer-konserni Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa. Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli yli 1,4 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2009 oli lähes 17 000. Fazer Food Services on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 400 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä. www.fazer.com