Fazer avaa drive-in-myyntipisteen Vantaan Fazerilaan

Fazer avaa vierailukeskuksensa edustalle Vantaan Fazerilaan tilapäisen drive-in-myyntipisteen tiistaina 7.4. Fazer tarjoaa myyntipisteen kautta kuluttajille mahdollisuutta ostaa pakasteena leipomotuotteita, jotka oli tarkoitettu ravintola- ja hotelliasiakkaille. Drive-in-myyntipisteen ansiosta saadaan vähennettyä merkittävästi ruokahävikkiä, joka uhkaa syntyä koronavirusepidemian seurauksena. Myytävät pakastetuotteet sopivat myös hyvin osaksi kotivaraa.

Suuri määrä Fazerin HoReCa-asiakkaille (hotellit, ravintolat ja catering-palvelut) suunnattuja leipomopakastetuotteita on joutumassa hävikkiin lähes seisahtuneen hotelli- ja ravintola-alan liiketoiminnan vuoksi.

”Koronavirusepidemian aiheuttama poikkeuksellisen haastava ajanjakso vaatii meiltä kaikilta innovatiivisia ja vastuullisia ratkaisuja. Drive-in-myyntipisteen ensisijaisena tarkoituksena on ehkäistä ruokahävikkiä. Lisäksi monet suomalaiset ostavat nyt mielellään ruokaa pakkaseen, kun kotivaraa pyritään kerryttämään”, sanoo Fazer Leipomoiden toimitusjohtaja Markus Hellström.

Myyntipiste avataan 7.4.2020 Fazerin vierailukeskuksen parkkialueelle, ja se toimii drive-in-periaatteella. Asiakkaan ei tarvitse nousta autosta tilausta tehdessään, ja kaupankäynnin kontaktit on minimoitu. Hygieniasyistä vain korttimaksu on mahdollinen.

Myyntipisteestä voi ostaa valmiiksi koostettuja tuotekasseja, jotka sisältävät pakastettuja suolaisia ja makeita leipomotuotteita, kuten pasteijoita, croissantteja ja sämpylöitä. Lisäksi kaikissa tuotekasseissa on Fazerin makeistuotteita.

Fazer Bakery Drive-In Store

• Osoite: Fazer Vierailukeskuksen parkkialue, Fazerintie 6, 01230 Vantaa
  • Aukioloajat: 7.4.2020 alkaen klo 11-18 (ma-pe), klo 12-16 (la)
  • Lisätiedot eri tuotekassivaihtoehdoista ja toimintamallista: fazer.fi/drivein

Median yhteydenotot:

Anniina Niemistö, viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Suomi, anniina.niemisto@fazer.com, 040 6744 672

Fazerin mediapuhelin puh. 040 6682 998 arkisin klo 8-16 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat: