Fazer avaa uudet kahvilat Jumbon ja Triplan kauppakeskuksiin

Fazer avaa torstaina 17.10.2024 Fazer Café -kahvilan Jumbon kauppakeskuksessa, Vantaalla. Perjantaina 18.10. avautuu Fazer Café Tripla 1.krs, joka on Helsingissä sijaitsevan kauppakeskuksen järjestyksessä toinen Fazer Café. Kahvilaketjun uudet tulokkaat tarjoavat asiakkaille korkealaatuisia tuotteita ja elämyksellisiä hetkiä viihtyisässä ympäristössä.

Asiakkaat ovat toivoneet uutta Fazer Café -kahvilaa Jumboon

Pinta-alaltaan Suomen suurin kauppakeskus Jumbo-Flamingo on Fazer Café -kahviloiden asiakkaille jo tuttu paikka, sillä tunnettu kahvila palaa kauppakeskukseen uudella sijainnilla muutaman välivuoden jälkeen. Uusi Fazer Café Jumbo sijaitsee kauppakeskuksen toisessa kerroksessa, Flamingoon johtavan yhdyskäytävän alussa.

”Viime vuonna meillä oli yli kaksi miljoonaa asiakaskohtaamista Fazer Café -kahviloissamme. Uskomme, että kaltaisellemme toimijalle, joka panostaa käsillä tekemisen taitoon ja laadukkaisiin, vastuullisesti tuotettuihin kahvilatuotteisiin, on kysyntää,” sanoo Fazer Café -liiketoiminnasta vastaava Fazer Retail Suomen toimitusjohtaja Miika Kostilainen. ”Asiakkaat tuntevat meidät ja arvostavat brändiämme, joka rakentuu asiakastarpeet huomioivalle valikoimalle, viihtyisälle tyylikkäälle miljöölle ja sujuvalle henkilökohtaiselle palvelulle. Uudistunut, entistä laajempi kauppakeskus Jumbo-Flamingo tarjoaa siihen hienot puitteet.”

Kauppakeskus Jumbo-Flamingossa vierailee vuosittain noin 12 miljoonaa kävijää. Parin viime vuoden aikana kauppakeskus on läpikäynyt mittavan remontin ja panostanut erityisesti elämyksellisiin palveluihin. Fazer Café Jumbo-kahvilassa on 100 asiakaspaikkaa.

Triplan toinen Fazer Café kauppakeskuksen ensimmäiseen kerrokseen

”Sijainnilla ja jopa suurilla ikkunoilla on valtava merkitys, kun käymme läpi potentiaalia liikepaikkoja. Keskeinen sijainti ja hyvä saavutettavuus lisäävät merkittävästi sisään astumisen todennäköisyyttä,” Kostilainen jatkaa.

Helsingin Pasilassa sijaitseva Mall of Tripla on yli 20 miljoonan kävijämäärällä mitattuna Suomen suurin kauppakeskus. Uusi Fazer Café Tripla sijaitsee kauppakeskuksen ensimmäisessä kerroksessa, jossa päivittäistavarakaupan suuret ketjumyymälät ja pohjoinen sisäänkäynti tuovat asiakasvirtaa. 86 paikkaiseen kahvilaan on helppo tulla kauppakeskuksen hisseillä ja Firdonkadun puoleisista ovista.

Kauppakeskuksen kolmannen kerroksen Fazer Café Tripla on ollut onnistunut alusta asti ja se jatkaa toimintaansa normaalisti.

Fazer Retail-liiketoimintaan kuuluva Gateau-myymälä Pasilan asema-aukiolla palvelee erityisesti Suomen toiseksi vilkkaimman juna-aseman kautta kulkevia matkaajia. Pisteestä on vaivatonta napata mukaan kahvi ja mehevä toast sekä tuoretta leipää, sillä juureen leivotut, arinauunissa paistetut leivät kuten monet muut vastaleivotut pullat ja leivonnaiset tulevat ketjun omasta artesaanileipomosta Helsingin Sörnäisistä, jossa ne leivotaan käsin Fazerin oman Lahden myllyn jauhoista.

Kylmien kahvijuomien suosio on kasvussa

Kahviloissa ollaan lähellä asiakasta ja ruoka- ja juomatrendit näkyvät siellä ensimmäisten joukossa.

”Kahvila ei ole enää paikka, jossa nautitaan vain kahvia ja leivoksia. Asiakkaamme arvostavat monipuolista valikoimaa, ja sitä, että voimme palvella heitä aamusta iltaan ja että meiltä voi ostaa mukaan valmiiksi pakattuja salaatteja ja smoothieita. Tarjoamme värikästä aamiaista ja lounaaksi kotimaisesta kirjolohesta valmistettu keittoa sekä suosittu on myös salaattibaarimme, josta voi koota haluamansa annoksen. Suosimme kotimaisia raaka-aineita aina, kun hinta, laatu ja saatavuus sen mahdollistavat,” kertoo Kostilainen.

Asiakkaiden kiinnostus kylmiä kahvijuomia kohtaan on kasvanut, ja makeisbrändistä tutun Geisha Ice Latten rinnalla on tarjolla sesonkimakuja, kuten Pumpkin Ice Latte ja joulun lähestyessä piparkakun makuinen Ice Latte.

Vahvaa sitoutumista laatuun ja asiakkaiden tarpeisiin vastaamiseen

Fazer Cafe -kahviloita on Jumbon ja Triplan avausten jälkeen yhteensä 23.  Karl Fazer perusti ranskalaisvenäläisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle 133 vuotta sitten ja ikoninen kahvila on sijainnut samaisessa osoitteessa siitä lähtien. Fazer Café -kahviloiden toimintaa, kuten myös koko Fazerin liiketoimintaa, on aina ohjannut vahva sitoutuminen laatuun, innovaatioihin, vastuullisuuteen ja asiakkaiden tarpeisiin vastaamiseen.

Avajaispäivinä annamme ensimmäiselle 200 asiakkaalle ostoksen yhteydessä ainutlaatuisen Fazer Café Jumbo tai Tripla 1 krs. -suklaalevyn.

Fazer Café Jumbo, Kauppakeskus Jumbo-Flamingo,

Vantaanportinkatu 3, 01510 Vantaa.

Aukioloajat arkisin 8.30–21, La 8.30–21 ja su 10–19.

Verkkosivu: https://www.fazer.fi/fazer-cafe/kahvilat/fazer-cafe-jumbo/

Fazer Café Tripla, 1.krs., Kauppakeskus Mall of Tripla,

Firdonkatu 2 B, 00520 Helsinki.

Aukioloajat arkisin 8–21, La 8–21 ja su 9–20.

Verkkosivu: https://www.fazer.fi/fazer-cafe/kahvilat/fazer-cafe-tripla1krs/

Toimitusjohtaja Miika Kostilainen, Fazer Retail Finland, miika.kostilainen@fazer.com , puh. 040 486 9832

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Painokelpoiset kuvat: www.fazergroup.com/fi/medialle  - Kuvapankki - Public Image Bank - Media_Press – Finland – Fazer Café Jumbo & Tripla 1 krs

#fazercafe #northernmagicmadereal

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.

Avainsanat:

Lainaukset

Viime vuonna meillä oli yli kaksi miljoonaa asiakaskohtaamista Fazer Café -kahviloissamme. Uskomme, että kaltaisellemme toimijalle, joka panostaa käsillä tekemisen taitoon ja laadukkaisiin, vastuullisesti tuotettuihin kahvilatuotteisiin, on kysyntää.
Miika Kostilainen, Fazer Café -liiketoiminnasta vastaava Fazer Retail Suomen toimitusjohtaja