Fazer Café -kahvilat kutsuvat nauttimaan ja jouluostoksille

Käynti Fazer Café -kahvilassa on aina elämys, ja joulun ajan lähestyessä se tarjoaa erityisen monta herkullista syytä poiketa sisään. Käsin tehdyt sahramisolmut, tuoksuva piparkakkulatte, joulutortut ja joulunpunainen glögijuustokakku lämmittävät mieltä ja makuaistia. Vegaani- ja muita herkkusuita varten olemme leiponeet uuden hasselpähkinä-mustaherukkakakun. Itsenäisyyspäivää juhlistaa Itsenäisyyspäivän leivos ja Kluuvikadun kahvilan valikoimistamme on myös valoa tuova Lucia-leivos. Uutuuksista innostunut edelläkävijä poimii kahvilasta tai Gateau-myymälästä mukaansa Karl Fazer Pretzel-suklaalevyn, joka on vuoden 2024 ennakkomyyntituote. Fazer Café-kahviloiden verkkokauppa samoin kuin Gateau -myymälöiden verkkokauppa palvelevat 24/7 makeiden ja suolaisten herkkujen ystäviä.

Fazer Café -kahviloiden uutuuskakku ja makeimmat joululahjat

Hasselpähkinä-mustaherukkakakku on vegaaninen uutuuskakku, jossa mantelijauhosta tehdyn pohjan päällä on hasselpähkinäpralinea, raikasta mustaherukkamoussea ja täyteläistä hasselpähkinä-suklaamoussea. Joulun ajan tutussa suosikissa, glögijuustokakussa, on rapea keksipohja, täyteläinen tuorejuustomousse ja päällä punainen glögikiille.

Itsenäisyyspäivän kunniaksi leivomme herkullisen Itsenäisyyspäivän leivoksen. Mantelista tehdyn pohjan päällä on pehmeää limellä maustettua tuorejuustomoussea ja juhlavat sinivalkoiset koristeet. Itsenäisyyspäivän leivos on myynnissä 4.–6.12.2023.

Suomalaiset rakastavat pullaa ja joulun aikaan Fazerin artesaanileipomossa pulla muovautuu taidokkaiksi, meheviksi sahramisolmuiksi. Käsin tehdyt piparkakut ja lämmin glögi ovat lyömätön makupari, ja erikoiskahvien ystäviä ilahduttaa lempeän mausteinen piparkakkulatte.

Joululahjoista toivotuimpia ovat erilaiset suklaat, ja Fazerin klassikkorasiat ja -makeiset, Karl Fazer Collection -suklaakonvehdit sekä Karl Fazer käsin tehdyt konvehdit olemme koonneet kahviloissa makeishyllyyn, josta on helppo poimia omat suosikit ja läheisiä lämmittävät jouluherkut.

Ystävän voi yllättää myös ennakkomyyntiin tulevalla Karl Fazer Pretzel -suklaalevyllä. Suolaiselta ja makealta maistuva uutuus on myynnissä kaikissa Fazer Café -ketjun kahviloissa, Gateau-myymälöissä ja Fazer Experience vierailukeskuksen myymälässä 1.12.2023 lähtien. Toinen ennakkomyyntituote, Kismet Pätkis -patukka löytyy kahviloista.

Hyvää tekevä Lucia-leivos johdattelee jouluun

Fazer Café Kluuvikadulla nähdään jälleen hyvää tekevä Lucia-leivos 14.11.–23.12. Herkullinen, gluteeniton leivos koostuu manteli-puolukkapohjalla olevasta juustokakkumoussesta, puolukasta ja kinuskista. Jokaisesta myydystä leivoksesta lahjoitetaan yksi euro Folkhälsanin Lucia-keräykseen, jolla tuetaan ennaltaehkäisevää työtä lapsiperheissä, joilla on vaikeuksia arjessaan.

Valontuoja Lucia kulkueineen vierailee kahvilassa sunnuntaina 17.12. ja esiintyy kello 13.30 ja kello 16.00.

Fazer Café Kluuvikatu 3 on herkuttelijan paras joulukauppa

Suklaakonvehtirasia on myös designtuote. Suunnittelija Anu Polvitien herkkä ja höyhenenkeveä design valloittaa 160 gramman Karl Fazer Collection -suklaarasiassa. Suunnittelukilpailun voittajan designrasiaa on myynnissä rajoitettu erä, 250 kappaletta. Myynnissä on myös Kluuvikadun oma joulukalenteri, joka kätkee sisäänsä mm. kääreelliset Fazermint, Geisha ja Karl Fazer Sininen -klassikkokonvehdit. Valikoimiin kuuluvat myös käsintehdyt Karl Fazer -suklaakonvehdit.

Pitkään valikoimissa ollut Fazerin kääreellinen joulutryffeli poistui ja sen korvasi kondiittoriemme taidonnäyte, suussa sulava, täyteläisen samettinen joulutryffeli. Joulutryffelit valmistetaan käsin Kluuvikadun konditoriassa ja niitä on saatavilla 15, 20 ja 42 kappaleen rasioissa ja irtomyynnissä vain Fazer Café Kluuvikadulta. Tryffelit ovat valikoimassa 23.12. asti.

Fazer Café Kluuvikadun erikoisvalikoimiin kuuluvat myös marsipaanipossut, käsintehty kinuski, sokeroidut karpalot, suklaaenkeli ja -joulupallo sekä Fazer suklaanappi 250 gramman pakkauksessa. Upean herkkukorin ainekset ovat koossa, kun koriin sujauttaa vielä sertifioidut Fazer Café Blend -kahvit sekä Kluuvikadun oman kahvimukin ja essun. Piparkakkutalot tehdään tilauksesta.

Legendaarisen Fazer Café Kluuvikatu 3:n jouluikkuna avautui asiakkaiden ja kaikkien ohikulkijoiden iloksi 6.11. alkaneella viikolla teemalla Tonttupaja.

Verkkokauppa on kätevä tapa hankkia joulukakut ja -herkut

Fazer Café -ketjun herkullisia kakkuja voi tilata myös kahviloiden verkkokaupasta https://www.fazer.fi/fazer-cafe/kakut/. Myös Gateau-leipomomyymälöiden verkkokauppa palvelee asiakkaita jouluisilla tuotteilla osoitteessa https://www.gateau.fi/tilaatuotteita/.

Painokelpoiset tuotekuvat:

www.fazergroup.com – Medialle – Kuvapankki – Public Image Bank – Media_Press – Finland – Fazer Café Christmas 2023

tai suoraan linkistä: https://fast.fazer.com/l/SkdkNfTC5t_j

Jonna Pelvo, markkinointijohtaja, Fazer Retail Finland, jonna.pelvo@fazer.com, puh. 046 851 5911

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Lue lisää Fazer Café -kahviloista ja löydä lähin kahvila: https://www.fazer.fi/fazer-cafe/

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Avainsanat: