Fazer Café -ketju laajenee - Fazer Café Kaisaniemi avataan 18.5.2021

Fazer avaa tänään Kaisaniemeen uuden Fazer Café -kahvilan. Fazerin kahvilaliiketoiminta alkoi 130 vuotta sitten, kun nuori Karl Fazer avasi ranskalais-venäläisen konditorian Helsingin Kluuvikadulla. Uusi kahvila jatkaa tätä perinnettä tarjoten sekä perinteisiä että uusia herkkuja asiakkailleen.

Nyt avattava Kaisaniemen kahvila on jo 16. Fazer Café Suomessa. Kahvila palvelee kattavalla aamupala- ja lounasvalikoimallaan sekä tarjoaa iltoihin ja viikonloppuun viihtyisän kahvilamiljöön. Asiakas voi aamulla kerätä aamiaisen erilaisista annoksista ja nauttia lounaalla keiton, uuniperunoiden ja pariloitujen toastien lisäksi kahvilan korkealaatuisesta salaattibaarista, josta voi koota juuri mieleisensä annoksen. Kevään juhliin kahvilasta löytyy Fazerin kondiittorien käsin valmistamia täytekakkuja ja arkea voi piristää erilaisilla kahvileivillä, kuten Fazer Aito -kaurajuomaan leivotuilla vegaanisilla pistaasikierteillä.

”Koronatilanteen hiljalleen helpottaessa suuntaamme katseemme vahvasti tulevaisuuteen. Avaamalla uusia kahviloita pystymme tarjoamaan työtä pahasti kärsineellä alalla ja vahvistamme läsnäoloamme uusilla alueilla. Torstaina avaamme myös uudistuneen Gateau-leipomokahvilan Kallion Karhupuistossa”, toteaa Fazer Retailin Suomen toimitusjohtaja Miika Kostilainen

Fazer 130-vuotisjuhlan kunniaksi jaamme Fazer Café Kaisaniemen avauksen yhteydessä kahvilan 130 ensimmäiselle asiakkaalle herkullisen Geisha Crunchy -suklaapatukkauutuuden. Uusi kahvila sijaitsee osoitteessa Kaisaniemenkatu 6 ja on avoinna:

Ma-pe 7.30-18.00
La 9.00-18.00
Su 10.00-17.00

Valmistujaiskakut Fazer Cafésta

Fazer Cafén valikoimasta löytyy herkullisia makeita kakkuja ja suolaisia leivonnaisia kevään juhliin. Perinteisempien kakkujen lisäksi valikoimasta löytyy tämän vuoden suosikkiuutuus Pätkis-kakku. Fazer Café Kaisaniemestä voi myös noutaa verkkokaupasta tilatut tuotteet. Tilauksen voi maksaa verkossa heti tilauksen yhteydessä tai kahvilassa noudon yhteydessä.

Pätkiskakku

Suussa sulavan suklaabrowniepohjan päällä on Pätkikseltä maistuvaa minttusuklaamoussea ja Pätkispaloja. Suuren suosion saavuttanut kakku on jauhoton ja vähälaktoosinen.

Ylioppilaan lakkikakku

Juhlapöydän katseenvangitsija! Täytteenä on pehmeää vaniljalla maustettua kermavaahtoa, tuoreita mansikoita ja mansikkahilloa, päällä marsipaania. Koristeluna ylioppilaan nimi, punaiset marsipaaniruusut ja lyyra. Mainitse kakkuun tuleva nimi tilauksen yhteydessä. Laktoositon.
Tilattavissa 3.-5.6. väliselle ajalle.

Mansikka-limekakku lakilla tai ilman

Suloinen ja raikas kakku. Jauhoton pistaasimantelipohja, täytteenä pehmeää limemoussea ja mansikka-lime hilloketta. Hennon vaaleanvihreä kiille ja kaunis koristelu marenkilakkeineen kruunaavat tämän kevätunelmalle maistuvan kakun. Jauhoton.
Tilattavissa 3.-5.6. väliselle ajalle.

Fazer Café

Fazer Café verkkokauppa

Miika Kostilainen, toimitusjohtaja, Fazer Retail, miika.kostilainen@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee puh. +358 40 6682 998, arkisin klo 8-16 tai media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.