Fazer Café Forum uudistui

Helsingissä kauppakeskus Forumissa sijaitseva Fazer Café on uudistettu. Kahvila on saanut modernin ilmeen ja sen tuotetarjontaa on kehitetty. Fazer Café Forum tarjoaa mahdollisuuden pieniin ja suuriin herkkuhetkiin aamuvarhaisesta iltamyöhään. Herkkuja löytyy myös kotiin vietäväksi.

Torstaina 15.3. avataan uusittu Fazer Café kauppakeskus Forumissa. Fazer-konsernin tavoitteena on Fazer-brändin alla markkinoitavien palvelujen ja tuotteiden kehittäminen ja niiden liikevaihdon kasvattaminen. Nyt avattava Fazer Café on Fazer Amican ensimmäinen uuden kahvilakonseptin mukainen piste Suomessa.

Kahvila- ja ravintolasektorin toiminta on tärkeä osa Fazer Amican liiketoimintaa. Yrityksellä on hoidossaan sekä tavaratalojen kahviloita ja ravintoloita että kongressi- ja kulttuurikeskusravintoloita. ”Nyt avattava Fazer Café Forum on ensimmäinen laatuaan ja uskomme tällaisen palvelukonseptin onnistumiseen myös muissa toimintamaissamme. Jo vuodesta 1891 Fazerin kahvilakulttuuriin on kuulunut paljon makuelämyksiä ja pieniä mielihyvän hetkiä sekä hyvää palvelua. Jatkamme samalla reseptillä”, Fazer Amican toimitusjohtaja Teija Andersen sanoo.

Lokakuussa 2005 Vantaalla kauppakeskus Jumbossa avattiin ensimmäinen Fazer-ravintolakonseptin mukainen uudenlainen ravintolamaailma, makujen teatteri. Helsingin Kluuvikadulla sijaitseva Fazer Café avasi uudistettuna ovensa joulukuussa 2006. Kahvila on nyt perustajansa kunniaksi nimeltään Karl Fazer Café. ”Nämä kaikki edustavat Fazerin brändien alle rakennettuja uusia konsepteja ja noudattavat uutta ilmettä”, Teija Andersen jatkaa.

Makuelämyksiä aamuvarhaisesta iltamyöhään

Fazer Café Forumin tuote- ja palvelutarjontaa on kehitetty ajan hengessä ja asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Tarjolla on makeita ja suolaisia herkkuja sekä kahvi- ja suklaajuomia, virvokkeita ja viinejä.

Aamuisin asiakkaat voivat nauttia herkullisen aamiaisen, päivällä tarjotaan höyryävää keittoa ja salaattiannoksia talon oman uunituoreen leivän kera. Ostosten lomassa tai työpäivän päätteeksi asiakas voi hemmotella itseään vaikkapa leivoksella tai muhkealla voileivällä. Tuotteita ja annoksia voi ostaa myös mukaan. Kaikki annokset valmistuvat asiakkaiden nähden.

Modernin klassinen kahvila

Fazer Café Forum sijaitsee keskeisellä paikalla Helsingin sydämessä. Avaraan kahvilatilaan on helppo tulla. Aivan kahvilan etuosassa on herkkupiste, jonka valikoimiin kuuluu kakkuja, konditoriatuotteita, pikkuleipiä, suklaaherkkuja ja muita Fazerin klassikoita. Kahvila- ja välipalatuotteille on erilliset pisteensä, joista tuotteet ojennetaan asiakkaalle.

”Kahvilan sisustuksen uudistamisella on pyritty siihen, että asiakkaat jo tullessaan näkevät, mitä kaikkea Fazer Café Forum tarjoaa. Linjastot myyntivitriineineen on suunniteltu siten, että asiakkaan on helppo edetä kohti pöytäänsä. Kahvilan interiööri henkii Fazerin 115-vuotiaita perinteitä, jotka on tuotu modernisti tähän päivään”, sanoo Fazer Amican Kahvila- ja ravintolasektorin johtaja Aila Dorsén.