Fazer Café Kluuvikadun ikoninen jouluikkuna ilahduttaa Helsingissä

Syyskuussa 2021 tuli kuluneeksi 130 vuotta siitä, kun Karl Fazer avasi konditorian Helsingin keskustaan osoitteeseen Kluuvikatu 3. Siitä lähtien Fazerin herkut ovat olleet osa suomalaisten herkkuhetkiä, erityisesti jouluna. Kluuvikadulla valmistetaan edelleen käsityönä jouluklassikoita, kuten kinuskitankoja ja lumikarpaloita. Karl Fazerin puoliso teki kahvilan näyteikkunasta käsitteen ja vuonna 1930 Helsingin Kluuvikadun kauppiaat koristelivat ensimmäisen joulukatunsa Bertha Fazerin johdolla. Perinne jatkuu, kun Helsingin Aleksanterinkatu saa juhlavalaistuksensa perinteisessä Helsingin joulunavauksessa 27.11.2021.

Tänä vuonna Fazer Café Kluuvin jouluikkunan on vallannut Fazerin patukkajengi. Ihana luminen taikamaailma on saanut inspiraation Fazer Patukat -joulukalenterista, kalenterin hahmot seikkailevat ikkunassa urheillen ja leikkien lumisessa taikamaailmassa. Mukana lumiseikkailussa lumiukon kanssa on kaikki 12 Fazer Patukkaa tuttuina rakastettuina patukkahahmoina. Löydätkö suosikkisi?

Jouluherkut Fazer Cafésta

Perinteisten joulutuotteiden ohella Fazer Café -kahviloiden valikoimasta löytyy myös uudempia klassikoita, kuten glögillä maustettu juustokakku. Erilaisten joulupullien täytteenä on mm. kanelia ja inkivääriä, sahramia taas löytyy sekä sahramisolmusta että perinteisestä Lucian-päivän herkusta, Lussekatista.

Jouluhalko

Jauhoton kakkupohja on tehty mantelijauhosta ja hasselpähkinärouheesta. Sisällä on täyteläinen hasselpähkinäpraline, vaniljapannacotta ja pehmeä suklaamousse.

Joulun juustokakku

Fazer Cafén vaniljalla maustettu juustokakku saa glögin makuisen päällisen ja piparikoristeet.

Taatelikakku

Perinteinen ja mehevä joulun kahvikakku.

Kakut voi kätevästi tilata ennakkoon Fazer Cafén verkkokaupasta (www.fazer.fi/tilaatuotteita) ja noutaa valitsemastaan kahvilasta.

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin kello 8-16, media@fazer.com, puh. 040 6682 998

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Suomessa liisa.eerola@fazer.com

Tuotepyynnöt kuvauksia varten: media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.