Fazer Café Kluuvikadun odotetut hääkakkutastingit alkavat

Fazer Café Kluuvikatu 3 valmistautuu hääkakkusesonkiin. Joka keväiseksi perinteeksi muodostuneet hääkakkutastingit alkavat kahvilassa karkauspäivänä 29.2.2020 ja jatkuvat koko kevään. Tilaisuudet järjestetään ensimmäistä kertaa legendaarisessa kupolisalissa, jonka tunnelmallisessa miljöössä Fazerin kondiittorimestarin johdolla osallistujat maistelevat kauden hääkakkuja ja saavat henkilökohtaista opastusta hääkakun valintaan.

Klassikoiden paluu

”Vuonna 2020 klassikot palaavat hääkakkuihin”, toteaa Fazer Café Kluuvikatu 3:n kondiittorimestari Eero Paulamäki, kysyttäessä ensi kesän hääkakkutrendeistä.

Klassikoilla Paulamäki viittaa niin makumaailmaan, kuin ulkonäköönkin. ”Kakkujen näyttävyys tehdään klassisilla elementeillä, on valkoista, hopeaa, eleganttia harmaata ja murrettuja sävyjä –esimerkiksi nakukakut olivat vain hetken trendi ja niiden kanssa nähtiin ongelmallisena esimerkiksi se, saako puoliksi kuorrutetusta kakusta tyylikkään”, kertoo Paulamäki. Hääkakku on tärkeä ja ikimuistoinen, varsin suurella todennäköisyydellä myös tilaajan elämän kallein kakku, joten mitään ei jätetä sattuman varaan. Myös ns. ylikorkeat kakut alkavat hiljalleen katoamaan trendikartalta.

Tämän vuoden makumaailmassa korostuvat puhtaus ja raikkaus, suklaan tulee maistua suklaalta ja mansikan mansikalta. Myös maustamisen suhteen pelataan vähemmän eksoottisella linjalla. Fazer Café Kluuvikadun hääkakkuvalikoimaan on nostettu esimerkiksi karviaisia, suklaata, mansikkaa, pistaasia ja mantelia. ”Maut ovat joko mahdollisimman syviä tai mahdollisimman raikkaita, tietysti ilman kompromisseja”, Paulamäki jatkaa.

Erityisruokavaliot ovat alalla ja etenkin hääkakuissa kuuma puheenaihe. ”Jos juhliin kutsutaan vaikkapa 50-60 ihmistä, on lähes varmaa, että seassa on keliaakikkoja, maitoproteiiniallergikkoja, laktoosi-intolerantikkoja ja todennäköisesti myös jokunen vegaani. Näiden vieraiden makuaisti on aivan yhtä tarkka kuin muidenkin vieraiden ja heidän elämyksensä on oltava aivan yhtä kokonaisvaltainen. Me emme tee vaikkapa hyvää vegaanista leivonnaista koskaan. Teemme hyvän leivonnaisen, joka on lisäksi vegaaninen tai gluteeniton”, toteaa Paulamäki

Aivan kaikkiin yhdistelmiin ei kuitenkaan ammattilainenkaan taivu; vegaaninen ja gluteeniton ruokavalio alkaa olla haasteellinen ja kun yhtälöön lisää pähkinättömyyden tai sokerittomuuden loppuvat yksinkertaisesti rakennuspalikat kesken. ”Silloin tehdään tarvittaessa tälle yhdellekin henkilölle oma leivonnainen ja mennään mahdollisimman lähelle varsinaista kakkua maussa ja rakenteessa”, Paulamäki vakuuttaa.

Kondiittorin käsityönä valmistama hääkakku kruunaa juhlan

Fazer Café Kluuvikadun hääkakut on suunniteltu eri makutrendit ja ikisuosikit huomioiden. Kakun voi myös suunnitella omien toiveiden pohjalta; täytteistä ja väreistä lähtien aina yksilölliseen koristeluun saakka. Kondiittorit auttavat mielellään unelmien kakun toteutuksessa. "Hääkakkutasting on oiva tilaisuus maistella eri makuyhdistelmiä, tutustua erilaisiin koristeluihin ja varmistua, että tärkeänä päivänä hääkakku kruunaa juhlapöydän", kertoo ravintolapäällikkö Tiina Tuominen Fazer Café Kluuvikatu 3 -kahvilasta.

Vuoden 2020 hääkakkutasting-menu

Classic

Kaikkien ylellisten suklaakakkujen äiti.

Täyteläinen suklaapohja, valko-, maito- ja tummasuklaamousse sekä rapeita suklaahelmiä ja samettista suklaakreemiä.

Swan

Joutsenten elinikäisen rakkauden inspiroima ja aasialaisen yuzu-hedelmän viimeistelemä moderni klassikko.

Täyteläinen browniepohja paahdetulla saksanpähkinällä. Kirpeän raikas Yuzutahna, paahdettua valkosuklaata sekä keveää valkosuklaamoussea.

Rose

Kesäisen raikas klassikkoyhdistelmä tuo palan aurinkoa juhliin, satoi tai paistoi.

Kevyt pistaasimantelipohja, makea mansikkamousse ja klassinen limecurd.

VL, G

Silk & Lace

Pitsi- ja silkkihuntuun verhottu klassisen tyylikäs hääkakku.

Enkelikakkupohja, kirpeä karviaismousse, pehmeää kinuskia ja rapeita suolacaramel suklaahelmiä.

VL

Forget me not

Näyttävä kokonaisuus, jonka kesäiset lemmikit symboloivat kuolematonta rakkautta ja unohtumattomia hetkiä.

Tumma sokerikakkupohja, raikas karhunvadelmavanukas ja manteli-suklaamousse.

Varaa paikkasi - ilmoittautuminen on käynnissä netissä

Hääkakkutastingit alkavat karkauspäivänä 29.2.2020 ja jatkuvat toukokuun loppuun asti. Tilaisuuksissa on maisteltavana viisi erilaista hääkakkua. Jokaiseen tilaisuuteen mahtuu 50 henkilöä. Osallistumismaksu on 18 euroa. Osallistuminen Ayala-samppanjalla 25 euroa. Osallistuminen ei velvoita tilaamaan kakkua. Ilmoittaudu hääkakkutastingiin tästä.

Kondiittorimestari Eero Paulamäki, Fazer Café Kluuvikatu 3, eero.paulamaki@fazer.com, puh. 040 668 3822
Marjo Jalava, Director, Customer Experience and Marketing,
marjo.jalava@fazer.com, puh. 044 535 3045

Kuvat: http://www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Finland Hääkakkutasting 2020

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, joilla kehitetään tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Fazer keskittyy kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaan uudistuen moderniksi vastuulliseksi ruokayhtiöksi, jolla on yhteinen suunta. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.