Fazer Cafét avaavat ovensa 1.6.

Koronapandemian takia suljettuina olleet Fazer Café -kahvilat avaavat ovensa asiakkaille 1.6. Seuraavana päivänä aukeaa myös uusi kahvila, Fazer Café Kamppi. Sekä asiakkaiden että työntekijöiden turvallisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota.

Fazer avaa maanantaina 1.6. Fazer Café -kahvilansa, jotka ovat olleet suljettuina 28.3. lähtien Suomen hallituksen esityksen mukaisesti. Poikkeuksellisen kevään aikana kaikki kahvilat, mukaan lukien ikoninen Fazer Café Kluuvikatu, ovat olleet suljettuina lukuun ottamatta Munkkivuoren ja Töölön kahviloita, jotka muutettiin leipomomyymälöiksi. ”Pitkän historiamme aikana olemme aina sopeuttaneet ja kehittäneet toimintaamme vallitsevan tilanteen mukaisesti. Olemme erittäin iloisia saadessamme toivottaa asiakkaat jälleen tervetulleiksi. Panostamme nyt erityisesti siihen, että meillä voi asioida turvallisin mielin”, sanoo Miika Kostilainen, Fazer Retail Suomen toimitusjohtaja.

Fazer Caféissa on turvallista asioida

Kahviloidemme avautuessa sekä työntekijöiden että asiakkaiden turvallisuuteen on kiinnitetty erityistä huomioita. Turvallisesta asioinnista ohjeistetaan asiakkaita verkkosivuilla, uutiskirjeessä ja kahviloiden sisäänkäynnillä. Asiakaspaikkoja on karsittu puoleen normaalista, ja asiakaspolku on suunniteltu tarkasti ja turvavälit tarroitettu. Kassapisteen ja asiakkaiden väliin on asennettu suojapleksit, ja kontaktitonta maksua suositellaan. ”Suosikkituotteistamme esimerkiksi keittolounas ja brunssi tarjoillaan nyt asiakkaille itse ottamisen sijaan. Klassikkoherkkujen lisäksi kahviloista löytyy myös makeistuotteita, joita ei normaalivalikoimassa ole”, Miika Kostilainen vinkkaa.

Fazer Café -ketju laajenee: Fazer Café Kamppi avataan 2.6.

Fazer avaa Helsinkiin myös kokonaan uuden kahvilan. Fazer Café Kamppi avataan 2.6. Kahvila sijaitsee kauppakeskuksen katutasossa, ja sen aurinkoinen terassi kutsuu nauttimaan kesäpäivistä Fazerin herkkujen kera. Fazer Café Kamppi on auki arkisin 9–19, lauantaisin 10–19 ja sunnuntaisin 12–16.

Miika Kostilainen, toimitusjohtaja, Fazer Retail Finland, puh. 040 486 9832
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Kahviloiden aukioloajat ja lisätietoja:

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Avainsanat: