Fazer Dumle Kaurajuomassa maistuvat klassikkomakeisen suklaan ja toffeen maut

Fazer Dumle Kaurajuoma yhdistää rakastetun Dumlen suklaan ja toffeen maun pehmeään kauraan. Täyteläinen, vegaaninen herkuttelujuoma on valmistettu kotimaisesta kaurasta. Uutuus tulee myyntiin elokuussa 2021.

Fazer Dumle Kaurajuoma on valmistettu kotimaisesta täysjyväkaurasta, ja se sopii myös vegaaniseen ruokavalioon. Vitaminoitu uutuusjuoma sopii nautittavaksi sellaisenaan niin kylmänä kuin myös kuumana kaakaon tapaan. Tuote sopii loistavasti käytettäväksi myös erilaisten jälkiruokien pohjana, ja erityisen herkulliselta juoma maistuu, kun sen päälle lusikoi hieman vaahdotettua Fazer Aito Kauravispiä.

Fazer Dumle Kaurajuoma on saatavilla riittoisassa litran pakkauksessa, joka säilyy avaamattomana huoneenlämmössä.

– Kasvipohjaisten juomien käyttö lisääntyy jatkuvasti niin Suomessa kuin maailmallakin. Haluamme tarjota maistuvia vaihtoehtoja kasvipohjaisten juomien ystäville ja aivan uusille kokeilijoille, ja mikä sen herkullisempi maku kuin klassikkomakeinen Dumle! Ikoninen suklaan ja toffeen yhdistelmä on perinteisesti maitopohjainen, mutta klassikkomaku Dumle taipuu mainiosti myös vegaaniseen tuotteeseen, kertoo brändi- ja kategoriajohtaja Susanna Kallio Fazerilta.

Rakastettu maku Suomessa ja maailmalla

Rakastetun Dumle-maun juuret ovat Ruotsissa, jossa Mazetti-yritys valmisti vuonna 1945 ensimmäisen litteän tikkarin, joka nimettiin Dumleksi vuonna 1960. Fazer osti Mazettin vuonna 1975 ja Dumlesta tuli osa Fazerin tuotemerkkivalikoimaa. 1980-luvulla Fazer esitteli Dumle Toffee Caramel -suklaamakeisen. Dumle tunnetaan ainutlaatuisesta ja tunnistettavasta maustaan, ja se on ikoninen tuote niin Fazerin kotimarkkinoilla kuin kansainvälisestikin. Dumlea myydään yli 30 markkinalla maailmanlaajuisesti.

– Dumle ei ole rakastettu maku vain Suomessa, vaan sillä on paljon ystäviä myös ympäri maailmaa. Suklaan ja kaakaon makuisilla kasvipohjaisilla juomilla on paljon kysyntää Euroopassa, ja uskomme, että Fazer Kaurajuoma Dumle erottuu joukosta ainutlaatuisella suklaan ja toffeen maullaan, Kallio kertoo.

Dumle-pirtelö

• 2 dl Fazer Dumle Kaurajuomaa
  • 2 rkl kauraleseitä tai kaurahiutaleita
  • 2 rkl cashew-pähkinöitä tai muita pähkinöitä tai siemeniä
  • 3 dl maidotonta vaniljajäätelöä (jos haluat valmistaa smoothien, korvaa jäätelö 2 pakastetulla banaanilla)
  • 2-4 jääpalaa
  • n. 20 g Fazer Pure Dark -suklaata
  • Koristeluun: Fazer Aito Kauravispiä, sulatettua suklaata ja mansikoita

Ohjeet

Laita kaksi tarjoilulasia jääkaappiin. Sekoita tehosekoittimessa Fazer Dumle Kaurajuoma, leseet tai hiutaleet, pähkinät tai siemenet, pakastettu banaani tai jäätelö sekä jääpalat. Blendaa, kunnes seos on sileää, noin minuutin tai pari.Sulata suklaa vesihauteessa tai mikroaaltouunissa noin 20 sekuntia kerrallaan, kunnes suklaa on sulanut.

Ota tarjoilulasit jääkaapista ja koristele lasin reunat ja sisäpintaa sulatetulla suklaalla. Tämä onnistuu parhaiten pienellä lusikalla. Suklaa jähmettyy kylmien lasien reunaan.

Kaada smoothie tai pirtelö laseihin, pursota Fazer Aito Kauravispiä päälle ja koristele mansikalla.

Tuotetiedot

Fazer Dumle Kaurajuoma, 1l, on täyteläinen herkuttelujuoma, jossa yhdistyvät Dumle-makeisen suklaan ja toffeen maku sekä kotimainen kaura. Vegaaninen, maidoton ja gluteeniton juoma valmistetaan Korialla. Uutuus tulee myyntiin elokuussa 2021.

Lisätiedot

Susanna Kallio, Brändi- ja kategoriajohtaja, Fazer Lifestyle Foods, susanna.kallio@fazer.com, puh. 040 546 2885

Maria Rämö, viestintäpäällikkö, Fazer Lifestyle Foods, maria.ramo@fazer.com, puh. 040 847 1020

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8-16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: https://www.fazergroup.com/fi/medialle

Kuvapankki - Media_Press - Finland – Fazer Dumle Kaurajuoma

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.