Fazer ei hyväksy eettisten periaatteidensa vastaista toimintaa

Fazer on antanut J Kärkkäinen Oy:lle varoituksen toimitusten lopettamisesta 25.4.2017. Varoituksen mukaan toimitukset lopetetaan, mikäli yritys tai sen pääomistaja edelleen julkaisevat ihmisarvoa loukkaavia kirjoituksia.  Tietoomme ei ole tullut, että tällaisia kirjoituksia olisi julkaistu varoituksen antamisen jälkeen, ja hyvän liiketavan mukaisesti olemme kunnioittaneet antamamme varoituksen ehtoja.

Seuraamme tilannetta tarkasti. Olemme olleet Juha Kärkkäiseen yhteydessä viimeksi lokakuun lopussa ja pyytäneet selvitystä julkisuudessa esillä olleista yhteyksistä Pohjoismaiseen Vastarintaliikkeeseen, Magneettimediaan sekä Pohjoinen Perinne ry:hyn. Edellytämme yrityksen ja sen pääomistajan sanoutuvan myös julkisesti irti arvojemme ja eettisten periaatteidemme vastaisesta toiminnasta.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.