• Fazer Group/

Fazer esittelee maailman ensimmäisen Solein®-proteiinia sisältävän Taste the Future -suklaalevyn Singaporessa

Fazer seuraa aktiivisesti muutoksia kuluttajatrendeissä ja kuluttajien tarpeissa sekä kirittää elintarviketeollisuuden kehitystä. Kehityksen eturintamassa pysyminen vaatii rohkeaa innovointia, ja nyt Fazer esittelee Singaporessa Fazer Taste the Future Snack Bar -suklaalevyn, jossa käytetään Solein®-proteiinia. Solein® valmistetaan ilmasta, ja Singapore on ensimmäisenä maailmassa myöntänyt uuselintarvikeluvan tälle ainesosalle. Fazer Taste the Future -suklaalevyä on saatavilla rajoitettu erä valikoiduissa singaporelaiskaupoissa 18.1.2024 alkaen. Ainutlaatuinen innovaatio on osa Fazerin ohjelmaa, jonka tavoitteena on kehittää tulevaisuuden suklaata.

Innovatiivisten ja vastuullisten ruokaratkaisujen kehittäminen on yksi Fazerin strategisista painopisteistä, ja Fazer vastaa tähän esittelemällä herkullisen suklaauutuuden. Fazer tarjoaa singaporelaisille kuluttajille ainutlaatuisen tilaisuuden maistaa suklaata, jossa käytetään Solar Foodsin ilmasta valmistamaa Solein®-proteiinia. Solar Foods on suomalainen ruokateknologiayritys, jonka tavoitteena on mullistaa globaali ruuantuotanto. Vuonna 2022 Solein® sai uuselintarvikeluvan Singaporessa, missä kuluttajat voivat nyt ensimmäisenä maailmassa maistaa Solein®-tuotteita. Solar Foodsilla on Euroopassa käynnissä uuselintarvikelupaprosessi, johon hyväksyntää odotetaan vuoden 2025 loppuun mennessä.

”Vastuullisemman ruokajärjestelmän innovoiminen vaatii rohkeutta; se tarkoittaa rohkeita ratkaisuja ja uusiin, tuntemattomiinkin mahdollisuuksiin tarttumista. Fazer Taste the Future Snack Bar on maailman ensimmäinen pakattu kuluttajatuote, jossa käytetään Solein®-proteiinia. Me Fazerilla kartoitamme jatkuvasti vastuullisempia tulevaisuuden vaihtoehtoja, minkä vuoksi olemme myös sijoittaneet Solein®-proteiinin kehittäjään, suomalaiseen Solar Foods -startup-yritykseen”, sanoo Fazer Makeisten tuotekehitysjohtaja Heli Anttila.

Fazer Taste the Future Snack Bar sisältää tummaa suklaata, kuivattua mansikkaa, hasselpähkinää ja pohjoismaisesta kaurasta valmistettuja kuitupitoisia kaurapuffeja. Suklaalevy on funktionaalinen, ravinteikas ja monikäyttöinen. Solein® korostaa tuotteen makuja ja lisää sen rautasisältöä. Uutuus on myös palmuöljytön.

”Tämä on jännittävä hetki meille ja inspiroiva hetki yhteistyössämme Fazerin kanssa  – nyt ihmiset pääsevät maistamaan Solein®-proteiinia ensimmäistä kertaa kuluttajatuotteessa. Tämä myös osoittaa Solein®-proteiinin potentiaalin ravinteikkaana lisänä. Nyt kun tuote on esitelty Singaporessa, saamme arvokasta kuluttajapalautetta Solein®-proteiinin käytettävyydestä uudessa tuotekategoriassa ja ymmärrämme paremmin, miten kuluttajat ottavat vastaan tulevaisuuden ainesosia. Yhteinen sitoumuksemme kuitenkin ulottuu tätä tärkeää hetkeä pidemmälle, ja tähtää kuluttajatuotelanseeraukseen Euroopassa vuosina 2025–2026, kertoo Solar Foodsin toimitusjohtaja Pasi Vainikka.

Fazer tekee innovaatioista maittavia tuotteita

Rajoitettu erä Solein®-proteiinia sisältäviä Taste the Future Snack Bar -suklaalevyjä tulee valikoituihin The Cocoa Trees -makeismyymälöihin Singaporessa. Fazer järjestää kaikille avoimen maistelutilaisuuden 18.1. ja –20.1. Raffles City Shopping Centre -ostoskeskuksen The Cocoa Trees -myymälässä.

Maailma muuttuu nopeasti, ja kuluttajien käyttäytymisen ja vaatimusten ennustaminen on entistä vaikeampaa, minkä vuoksi suora palaute kuluttajilta on erittäin arvokasta. Maistelutilaisuudessa Fazer kerää kuluttajapalautetta kehittääkseen tuotetta edelleen. Fazer aloittaa mahdollisten laajempien tuotelanseerausten valmistelun Euroopassa, kun vaaditut luvat on myönnetty.

Fazer Taste the Future Snack Bar -suklaalevy, 44 g

• Fazer Taste the Future Snack Bar on tummasuklaalevy, jossa on hasselpähkinää, kuivattua mansikkaa, kaurapuffeja ja Solein®-proteiinia. Suklaan kaakaopitoisuus on vähintään 70 %.
  • Suklaalevyn Solein®-pitoisuus on 2 %. Solein® valmistetaan ilmasta hiilidioksidin ja sähkön avulla.
  • Singapore on maailman ainoa maa, joka on myöntänyt Solein®-mikrobiproteiinijauheelle uuselintarvikeluvan.
  • Fazer on ensimmäinen kuluttajatuoteyritys, joka tuo markkinoille Solein®-proteiinia sisältävän kuluttajatuotteen.
  • Solein® on funktionaalinen, ravinteikas ja monipuolinen ainesosa. Fazer Taste the Future Snack Bar -levyssä Solein®-proteiini vahvistaa makuja ja lisää tuotteen rautapitoisuutta.
  • Fazer Taste the Future Snack Bar sisältää myös Fazerin tutkimus- ja tuotekehitysyksikön, Fazer Labin, kehittämiä rapeita kaurapuffeja. Pohjoismaalaisista raaka-aineista valmistetut kaurapuffit lisäävät suklaalevyn kuitupitoisuutta.
  • Taste the Future Snack Bar sopii vegaaneille, eikä se sisällä palmuöljyä. Suklaalevy valmistetaan 100 % vastuullisesti tuotetusta kaakaosta kuten kaikki Fazerin suklaat.
  • Fazer Taste the Future -suklaalevyjä on valmistettu rajoitettu erä Vantaalla. Käsintehdyt suklaalevyt ovat osa Fazerin tuotekampanjaa valikoiduissa The Cocoa Trees -myymälöissä Singaporessa 18.1.2024 alkaen.

Mikä on Solein®?

• Solein® on ravinteikas ja toiminnallisuuksiltaan ylivertainen – sitä voi käyttää kaikissa ruuissa ruokavaliorajoituksista huolimatta.
  • Solein® on uusi proteiini, jota valmistetaan ilmasta. Sen takana on suomalainen ruokateknologiayritys Solar Foods.
  • Solein® on peräisin luonnossa esiintyvästä ja muokkaamattomasta yksisoluisesta eliöstä.
  • Kastelemisen ja lannoittamisen sijasta Solein® valmistetaan fermentointiprosessilla, jossa käytetään ilmaa ja sähköä.
  • Solein®-proteiini tuotetaan ilman maanviljelyä. Se tarvitsee vain murto-osan eläintuotantoon vaadittavasta maa-, vesi- ja energiaresursseista.
  • Solein® on erittäin monipuolinen proteiini. Siitä saa myös rautaa, kuitua ja B-vitamiineja. Fazer Taste the Future Snack Bar -suklaalevyyn Solein® tuo rautaa, jota usein puuttuu kasvipohjaisesta ruokavaliosta.
  • Singaporen elintarvikevirasto (SFA) myönsi Solar Foodsille uuselintarvikeluvan käyttää Solein®-proteiinia elintarvikkeissa ensimmäisenä Singaporessa (29.9.2022).

Tuotekehitysjohtaja Heli Anttila, Fazer Makeiset, heli.anttila@fazer.com, puh. 040 752 0324

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin: puh. 040 668 2998 (arkisin klo 8:00–16:00 EET), media@fazer.com

Painokelpoiset valokuvat: https://www.fazergroup.com/fi/medialle/ – Julkinen kuvapankki – Media_Press_Finland – Fazer Taste the Future Snack Bar w Solein®

Fazerin tavoitteena on olla innovaatiojohtaja kaikessa, mitä se tekee. Fazer-konserni panostaa tutkimukseen ja kehitykseen, sillä sen strategisena painopisteenä on kasvun vauhdittaminen innovaatioiden, trendikkäiden kategorioiden ja ruokateknologian avulla.

Lisätietoja Fazer-konsernista löytyy verkkosivuilta www.fazergroup.com

#fazertastethefuture #solein #futurefood #fearlesscreativity #northernmagicmadereal

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat:

Lainaukset