• Fazer Group/

Fazer Experience -vierailukeskus avautuu uudelleen 1.6.2020 – pihalle avataan uusi kasvihuone kesäkuun lopulla

Fazer Experience -vierailukeskus avaa ovensa uudelleen ja ottaa samalla käyttöön uutuuskohteita sekä sisällä että ulkona: kesäkuun alussa avataan digitaalinen puutarhapeli ja selfie-piste. Kuun lopulla pihalla avautuu uusi kasvihuone. Näyttely ja Fazer Café Fazerila ovat olleet kiinni koronatilanteen takia. Kun keskus avataan uudelleen, huomioidaan vierailijoiden terveysturvallisuus erityisen huolellisesti.

Fazer Experiencen edustalla olevaan puutarhaan rakennetaan kesäkuun aikana uusi kasvihuone, joka tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden seurata tomaattien ja muiden tyypillisten kasvihuonekasvien kasvamista.

“Kiinnostus kasvipohjaisiin ruokiin lisääntyy, ja erityisesti tämä poikkeuksellinen kevät on inspiroinut ihmisiä viljelemään pihoillaan, palstoillaan, parvekkeillaan ja ikkunalaudoillaan. Yksi tärkeimmistä vastuullisuustavoitteista Fazerilla on lisätä kasvipohjaisten tuotteiden osuutta tarjonnassa. Samanaikaisesti haluamme edistää lähituotteita ja lähellä tuotettua ruokaa – omat lähikasvatetut tomaattimme ovat tästä vain pieni esimerkki. Tulemme järjestämään kursseja ja koulutusta inspiroidaksemme ihmisiä kasvattamaan jotakin itse“, sanoo Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtaja Ulrika Romantschuk.

Pääoven edustan viljapelto hyötykasveineen ja trooppinen sisäpuutarha kaakaopuineen ja muine eksoottisine kasveineen ovat olleet osa Fazer Experience -vierailukeskusta sen avaamisesta asti, vuodesta 2016. Nämä tarjoavat kurkistuksen erilaisiin kasvuympäristöihin ja mahdollisuuden tutustua Fazerin käyttämiin raaka-aineisiin elävinä kasveina.

Uutuuskohteet: puutarhapeli ja selfie-piste

Piha-alueen käyttöä elävöittää kasvihuoneen lisäksi digitaalinen puutarhapeli. Kesäkuun alusta alkaen kaikkia kävijöitä, perheitä ja koululaisryhmiä kehotetaan varaamaan noin 20 minuuttia aikaa vierailunsa yhteydessä puutarhapeliä varten. Se on älypuhelimella toimiva pelisovellus, jonka avulla voi suunnistaa puutarhassa ja tehdä luontoaiheisia tehtäviä.

Kolmas kesän uutuus on aulassa sijaitseva selfie-piste. Vierailijat voivat ottaa itsestään kuvaseinän edessä kuvan, lähettää sen itselleen sähköpostitse ja jakaa halutessaan sosiaalisessa mediassa ystävilleen.

Kaikki uutuuskohteet ovat maksuttomia.

Fazer Experience -vierailukeskus on ainutlaatuinen kohde Suomessa

Fazer Experiencessä oli yli 230 000 kävijää vuonna 2019. Vierailukeskuksen muodostavat näyttely, Fazer Cafe, myymälä, kokouspalvelut ja erilaiset tapahtumat. Toukokuussa 2020 avautui myös sesonkiherkkuja ja viimeisimpiä uutuuksia myyvä verkkokauppa www.visitfazer.com/tilaatuotteita.

Vierailijoita Fazerilla on käynyt yli 60 vuoden ajan. Uuden keskuksen avauduttua syksyllä 2016 on suosio kasvanut jatkuvasti. Noin 45 % kävijöistä opastetuilla kierroksilla on koululaisia ja opiskelijoita. Luokkaretki Fazerilla onkin klassikko, joka jää vuoksiksi kävijöiden mieleen. Kohde on myös matkailijoiden, yritysten, yhdistysten ja yksittäisten kävijöiden suosiossa, olipa sitten kyseessä kokous, virkistystoiminta tai mukava tapa viettää aikaa yhdessä. Matkailijoiden kiinnostusta edistää erinomainen kävijäpalaute, mistä kertoo mm. jo kolmena peräkkäisenä vuotena saatu TripAdvisorin Erinomainen kohde -sertifikaatti.

Painokelpoiset kuvat:
https://fast.fazer.com Public Image Bank > Fazer Experience Visitor Centre

Lisätiedot ja varaukset:
www.visitfazer.com
visitfazer@fazer.com  #visitfazer

Anu Kokko, johtaja, Fazer Experience -vierailukeskus, puh. +358 40 504 2746
Fazerintie 6, FIN-01230 Vantaa

Fazerin mediapuhelin on avoinna arkisin 8-16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com
Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat: