Fazer Experience -vierailukeskus suositumpi kuin koskaan – uusi kävijäennätys vuonna 2023

Vuonna 2023 Fazer Experience -vierailukeskuksessa rikottiin kaikkien aikojen kävijäennätys - 238 000 vierailijaa. Samaan aikaan vierailukeskuksen asiakastyytyväisyys nousi ennätyksellisen korkealle. Elämyksellisyys ja suomalaisten halu virkistäytyä näkyvät Vantaan Vaaralassa sijaitsevan monipuolisen kohteen kävijäpalautteissa. Vierailijat kiittelevät erityisesti saamaansa henkilökohtaista palvelua ja Fazeria vierailukohteena suositellaankin vahvasti. Jatkuvan uudistumisen myötä vierailukeskukseen odotetaan tänäkin vuonna uutta kävijäennätystä.

Vierailukeskuksen ainutlaatuisen kokemuksen muodostavat monimediallinen näyttely, Fazer Café, myymälä, kokouspalvelut sekä erilaiset tapahtumat, kuten kokkikoulut ja lasten syntymäpäivät.

Fazer Experience Vierailukeskus avattiin vuonna 2016 ja keväällä 2024 saavutetaan 1,5 miljoonan kävijän raja. Vierailutoimintaa Fazerilla on ollut jo yli 60 vuoden ajan.

Näyttelykierros rikastuu Fazerin oppaan johdolla kiehtovaksi kokonaisuudeksi

Vierailukeskuksen ytimessä on näyttelykierros, jossa noin tunnin kierroksella käydään oppaan opastuksella läpi Fazerin värikylläisen historian lisäksi ruuan arvoketjua - kuten miten vilja matkaa pellolta myllyn kautta leipomolle, jossa se muotoutuu leiväksi.

”Meillä näyttelykierrokset vetävät aina oppaat, jotka ikään kuin herättävät näyttelykierroksen teokset henkiin. Nämä ammattilaiset osaavat temmata vierailijat mukaansa tutkimaan tuotannon sivuvirroista syntyviä tuotteita tai arvuuttelemaan Tove Janssonin piirrostyöhönsä kätkemää Muumia”, kertoo Fazer Experience -vierailukeskuksen johtaja Anu Kokko. ”Varsinkin nuoret haastavat oppaitamme terävillä kysymyksillä muun muassa pakkausmateriaaleista, alkuperästä ja hävikistä. Paras palaute on, kun olemme onnistuneet antamaan heille ajattelemisen aihetta, josta he ovat innostuneet!”

Kävijät janoavat uusia elämyksiä ja yhdessä koettuja hetkiä

Fazerilla nähdään, että kävijämäärän kasvu ei ole niinkään seurausta matkailun palautumisesta ennen koronaa olleelle tasolle, vaan ennemminkin sitä seuranneesta kaipuusta yhteisölliseen yhdessäoloon.

”Näemme päivittäin yritysasiakkaiden, yhdistysten, perheiden ja kaveripiirien tarpeen kohdata toisensa kasvokkain ja tehdä jotakin elämyksellistä yhdessä. Suklaataiteilut ja -työpajat sekä aikuisille suunnatut suklaa-viinitastingit ovat olleet suosittuja aktiviteetteja ja tapoja kokea jotakin uutta”, jatkaa Anu Kokko. ”Edelläkävijyys vaatii jatkuvaa kehittämistä ja luovuutta. Siksi panostammekin jatkuvasti uusin, inspiroiviin sisältöihin sekä tilojemme toimivuuteen.”

Fazer avautuu asiakkaille monipuolisena ruokatalona

Suomen oloissa ainutlaatuinen Fazer Experience -vierailukeskus on elämyksellinen vierailukohde, jossa voi kokea Fazerin kaikilla aisteilla, pohtia omien ruokavalintojen vaikutuksia ja kurkistaa ruuan jännittävään tulevaisuuteen.

Näyttelyn vetonauloja ovat trooppinen sisäpuutarha, jättikokoinen Mignon-pupu, maapallo 2030 – planeetta Maa kuusta käsin katsottuna sekä vesikiertoinen yrttiseinä, joka auttaa ymmärtämään, miten hiilijalanjälkemme voi pienentyä ja miten kiertotalous toimii.

Eri vuodenajat, sesongit sekä Fazerin yli 130-vuotinen historia ja kädentaitojen kunnioitus huomioidaan vierailukeskuksessa läpi toimintojen, tarjoilussa kuten teemoissakin. Tänä vuonna Fazer Kismet täyttää 50 vuotta, mikä näkyy muun muassa tämän rakastetun brändin pakkausnäyttelynä vierailukeskuksen aulassa.

Fazer Experience Vierailukeskukselle on myönnetty Sustainable Travel Finland -sertifikaatti merkkinä kestävän matkailun edistämisestä.

Painokelpoiset kuvat:  https://www.fazergroup.com/fi/medialle/ - Kuvapankki -Public Image Bank - Media_Press - Finland - Fazer Experience Visitor Centre 2024

Lisätiedot ja varaukset:

www.visitfazer.com

Johtaja Anu Kokko, Fazer Experience -vierailukeskus, anu.kokko@fazer.com, puh. 040 504 2746. Katuosoite: Fazer Experience -vierailukeskus, Fazerintie 6, 01230 Vantaa

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

#visitfazer #fazercafe #suomalaistahyvää #northernmagicmadereal

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Avainsanat:

Lainaukset